خبرگزاری کار ایران

مجموعه «محور مقدس» از آدم خوبه داستان تا شیطان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۹۰۷

شناخت دنیای جدید و یافتن روش‌های زیستن بهتر و موثرتر در این زمانه با نگاهی به مجموعه چهار جلدی «محور مقدس» محقق می‌شود و می‌توان از آدم‌خوبه داستان تا شیطان را دنبال کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجموعه چهار جلدی «محور مقدس» نوشته علیرضا موذن با عناوین «سه نامزد»، «آدم خوبه»، «یگانه دوران» و «بزرگ استراتژیست دوران» در قطع وزیری در انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شد.

اگر بخواهید بدانید که در این مجموعه چه خبر است نویسنده با سادگی در نخستین جلد به این سئوال پاسخ داده و عنوان کرده: این کتاب از مجموعه «دوران ما» است، مجموعه‌ای که هدف آن، شناخت دنیای جدید و یافتن روش‌های زیستن بهتر و موثرتر در این زمانه است.

مباحث جلد نخست کتاب، بیش‌تر از هر چیز، با عنوان «دین شناسی» همخوانی دارد. رویکرد مجموعه محور مقدس، «درون دینی» است و بر اساس «مبانی تشیع» تدوین شده است، ولی در جلد اول، روح غالب مباحث، عقلی و «برون دینی» است و مباحث زیادی در این فضا مطرح و اثبات می‌شود. در نخستین جلد از این مجموعه با شخصیتی به نام «آدم خوبه» آشنا می‌شوید که تمام کمال‌های اخلاق عرفی را داراست و در اجرای دقیق احکام شریعت سنگ تمام می‌گذارد اما به ولایت اهل بیت(ع) اعتقادی ندارد. موضوع کتاب تعیین «سعادت و هدایت» چنین فردی در میزان الهی است.

در جلد دوم از این مجموعه که با نام «آدم خوبه» منتشر شده است نویسنده می‌کوشد تا از دیدگاه محوریت امام در دین دفاع کند. در این بخش، نویسنده با محکمات آیات و متواترات روایات، ایده «امام محوری» را اثبات کرده و روشن می‌کند که جریان‌های «احکام محور» و «اخلاق محور» تنها ادعای این مفاهیم مقدس را دارند. درواقع آن‌ها، نه «احکام محورند» و نه «اخلاق محور»؛ که اگر چنین بودند، با حجت عقل و نقل، می‌بایست برپای حجت برگزیده خدا بوسه می‌زندند. همچنین تاکید دارد که «امام محوران» نیز با قبول «افتراض طاعت» امام برخود، با دقت بسیار، باید هم احکام مدار باشند و هم اخلاق مدار.

نگارنده در جلد سوم این مجموعه سعی دارد ابعاد و حوزه‌های دیگری جایگاه محوری حجت برگزیده الهی را که در دو جلد قبل بر آن تاکید داشت، بررسی و در نهایت آن را مهم‌ترین موثرترین و ارتقایافته‌ترین و محوری‌ترین اصل عنوان کند. همچنین با تحلیل مبنای آفرینش الهی، جایگاه حضرات معصومین (ع) را به عنوان پیشینه و زمینه موقعیت ویژه حجت الهی در دین ورزی مورد رضایت خداوند، تثبیت کند.

درواقع می‌توان گفت، کسب معرفت بیشتر نسبت به مقامات منحصر به فرد و جایگاه ویژه حضرات چهارده معصوم (ع) نزد خداوند، موضوع و هدف این جلد است.

هرچه در سه جلد نخست مجموعه چهار جلدی «محور مقدس» درباره معصومین و به قول نگارنده «آدم خوبه» صحبت شد، جلد چهارم به «رهبر آدم بدها» اختصاص دارد. نگارنده سعی دارد تا از مرد در سایه‌ای یاد کند که همان شیطان است. حتا در بخش از کتاب تحت عنوان نامه شماره ۱: آشنایی اینگونه می‌نویسد: با درود بسیار، ابلیس هستم، ابلیس اعظم، رهبر شیاطین جهان. همراه همیشگی شما. آری، اینک شما این افتخار را دارید که با شما بی‌پرده، سخن بگویم و همچنین خوشحالم که در این فرصت می‌توانم باتوجه به انواع حمله‌ها و تبلیغ‌های منفی و دشمنی کورکورانه، در اذهان عمومی شما آدمیان اندکی از خود دفاع کنم.

همان طور که نگارنده در بخش دیگری از کتاب آورده، در این مجلد «شیطان شناسی» و «برنامه استراتژیک شیطان» مورد بررسی قرار گرفته و درصدد ایجاد شناخت بهتر و دقیق‌تر خواننده از این مهم است تا بتواند با علم به موضوعات مطرح شده، راز بزرگ هستی را کشف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز