خبرگزاری کار ایران

تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی برای درگذشت امیرحسین قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۰۰۳

هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی برای درگذشت امیرحسین قهرمانی هنرمند نگارگر پیام تسلیت منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، همسر امیرحسین قهرمانی صبح امروز خبر فوت «امیرحسین قهرمانی» هنرمند نگارگر را تأیید کرد. 

امیرحسین قهرمانی هنرمند پیشکسوت نگارگری به ادبیات کلاسیک ایران علاقه خاص داشت. قلم استاد تأثیرپذیر از حماسه‌ها و حکایت‌ها در اشعار مولوی، حافظ، خیام، سعدی، نظامی و فردوسی بود و در به تصویر کشیدن کلام این بزرگان اهتمام خاصی به خرج داده است. قهرمانی با توجه به علاقه‌اش به ادبیات این مرز و بوم آثار بی‌بدیلی خلق کرد و آثارش برای همیشه در تاریخ هنرهای تجسمی ایران ماندگار خواهد بود. 

هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم آن مرحوم اعلام کرد:

«جایگاه و شأن چنین اساتیدی در طول تاریخ به سختی پر خواهد شد و جای خالی استاد در میان هنرمندان باقی خواهد ماند. درگذشت «امیرحسین قهرمانی» جامعه هنری را داغدار کرد. اینجانب به بازماندگان استاد و جامعه تجسمی تسلیت عرض می‌کنم. برای خانواده آن مرحوم از پروردگار متعال طلب صبر دارم و روح ایشان قرین رحمت الهی باد.»

امیرحسین قهرمانی، نگارگر، طراح، نقاش و گرافیست، متولد ۱۳۱۵ از شاگردان استاد حسین بهزاد، زاویه و نصراله یوسفی، فارغ التحصیل هنرستان کمال الملک است. استاد قهرمانی در زمینه گرافیک و تبلیغات نیز فعالیت‌های قابل توجهی داشته‌اند از جمله همکاری با آژانس تبلیغاتی فزی و پوپلیران و دریافت جوایزی در فستیوال‌های ملی و بین المللی و تاسی دفتر تبلیغاتی با عنوان «دفتر اول». وی در سال ۱۳۵۲ موفق به دریافت جایزه بهترین پوستر سواد آموزی یونسکو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز