خبرگزاری کار ایران

کتاب «جزیره درختان گمشده» روایتی از عشق و رنج بشر

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۲۸۴

الیف شافاک اینبار با کتاب «جزیره درختان گمشده» به میان مخاطبان ایرانی آمده تا شگفتی دیگری از عشق و رنج بشر را به تصویر بکشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «جزیره درختان گمشده» نوشته الیف شافاک و ترجمه ندا رحمانی توسط نشر چترنگ در قالب رمان‌های خارجی با قیمت ۱۲۵ هزار تومان روانه بازار شده است.

شاکاف در این کتاب روایات تاریخی و رنج بشر و طبیعت را در حکایتی شاعرانه در هم آمیخته و داستانی خواندنی و در خور تامل خلق کرده است. بسیاری از اتفاقات این رمان بر مبنای حقایق و رویدادهای تاریخی است، از جمله سرنوشت واروشا/ فاماگوستا، مرگ‌های اسرارامیز کودکان بریتانیایی و شکار غیر قانونی پرندگان آوازخوان… همچنین نویسنده قصد دارد به فولکلور محلی و سنت‌های شفاهی احترام بگذارد از این رو ترکیبی از شگفتی، رویاها، عشق و اندوه و تصورات را پیش روی خواننده گذاشته است.

جزیره درختان گمشده داستان درخت و انسان است؛ درختی که از شاخه‌ای بریده، در خاک دیگری ریشه می‌دهد و انسان‌هایی که از مام وطن کوچ می‌کنند و در سرزمینی دیگر خانه می‌کنند، به امید شروعی دوباره؛ اما گذشته، انگار در ژن‌های آن‌ها ثبت شده باشد، به نسل بعدی منتقل می‌شود و تاریخ میراثی است که در ناخوآگاه آن‌ها به حیات خود ادامه می‌دهد.

درخت انجیر، شاهد و راوی این داستان و اتفاقاتی است که در جزیره و برای اهالی آن می‌افتد. این روایت سینه به سینه نقل می‌شود و مهاجرت در آن اجتناب ناپذیر است.

شافاک نویسنده ترک تبار انگلیسی برای کتاب‌های خود نشان شوالیه فرانسه، جایزه رومی و جایزه بنیاد نویسندگان و روزنامه‌نگاران ترکیه را دریافت کرده است. از جمله کتاب‌های او که در ایران منتشر شده‌اند، می‌توان از ملت عشق، برزخ، شیر سیاه و ۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب نام برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز