خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم «بیرو» مطرح شد؛

هدف فیلم «امید» برای نوجوانان است/ تجربه‌های شخصی علیرضا بیرانوند را تصویر کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۳۹۰

مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان فیلم سینمایی «بیرو» گفت: این فیلم متفاوتی در سینمای ایران است و تمام داستان آن با روایت شخص علیرضا بیرانوند ساخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم سینمایی «بیرو» امروز (۱۱ بهمن) پس از نمایش این فیلم در سانس اول خانه جشنواره فجر در برج میلاد با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد. 

در ابتدای نشست، مجید برزگر تهیه‌کننده فیلم «بیرو» گفت: در این مدت شرایط ساخت فیلم‌های مستقل دیگر به آخر راه خودش رسیده است. امسال فیلم دیگری به نام «علت مرگ نامعلوم» هم داشتم که متاسفانه در جشنواره فیلم فجر حضور ندارد. «بیرو» از این نظر که سفارشی نبود، برای من قابل توجه بود. البته من مدتی بعد از تکمیل طرح به فیلم بپوستم. 

مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان فیلم با اشاره به موضوع سینمای مستقل بیان کرد: «بیرو» از نظر من ورای موقعیت مالی است. من در فیلم آزادی عمل را داشتم. «بیرو» فیلم متفاوتی در سینمای ایران است. اگر به من بود می‌خواستم درباره قهرمان دیگری فیلم بسازم اما به علیرضا بیراندو رسیدیم که روی پاهای خودش به این نقطه رسیده و در راه رسیدن تلاش کرده؛ درنتیجه گزینه مناسبی برای ساخت بود. 

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بیرو» ادامه داد: زمانی که فیلمنامه نوشته شده بود، روزبه پیروز (طراح فیلم) دلایلی داشت که مرا متقاعد کرد تا در این پروژه همراه شوم. این را بگویم که تغییرات جزیی در داستان برای قصه‌گویی فیلم ایجاد شد. همچنین مخاطب اصلی فیلم نوجوان‌ها هستند. در واقع «بیرو» درباره «شدن» و «امید» است. 

حسین بیرانوند بازیگر نقش علیرضا بیرانوند درباره بازی در این فیلم ذکر کرد: من و علیرضا بیرانوند از یک ایل هستیم اما فامیلی نزدیک باهم نداریم. من در بروجرد چند سالی دروازه‌بان بودم و معرفی شدم تا تست دهم. الگوی من همیشه علیرضا بیرانوند بوده و این که بخواهم نقش او را بازی کنم برایم بسیار دشوار بود. درنهایت با کمک‌های عوامل برای اولین بار در یک فیلم بازی کردم. 

مرتضی علی عباس میرزایی درباره کم بودن حضور علیرضا بیرانوند در فیلم عنوان کرد: فیلم درباره مقطع نوجوانی اوست و به همین خاطر نمی‌توانستیم از علیرضا بیراندو تصاویر زیادی بگیریم. ضمن آنکه تمام تصاویر و قصه‌های به تصویر کشیده در فیلم، تجربه شخص علیرضا بیراندو است. 

این کارگردان با اشاره به کاربرد ژانر ورزشی در سینما ادامه داد: قهرمانان بسیاری و ناشناخته در رشته‌های دو میدانی، تیرکمان، و… که بد نیست درباره آن‌ها در سینما فیلم بسازیم. 

مجید یزدانی، مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «بیرو» در پایان تصریح کرد: فیلم «بیرو» یکی از آثاری بود که برای من بسیار چالش و سختی داشت. لوکیشن‌های متعددی هم در کار بود و همین امر، دشواری‌هایی به همراه داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز