خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت فرهنگستان هنر برای درگذشت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۷۰۵

فرهنگستان هنر به مناسبت درگذشت مرجع گران‌قدر، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، فرهنگستان هنر به مناسبت درگذشت مرجع گران‌قدر، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر رحلت مرجع گران‌قدر، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی، موجب تأثر و تألم خاطر شد. ایشان سال‌های متمادی، در حوزه علمیه قم، به تدریس و تألیف آثار گوناگون در فقه و کلام و حدیث پرداخت و شاگران بسیاری تربیت کرد.

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران درگذشت آن فقیه فقید را تسلیت می‌گوید و از درگاه احدیت برای آن عالِم دینی رحمت واسعه، و بازماندگان ایشان، به‌ویژه بیت معزز و شاگرادان و دوستدارانش، صبر و سلامتی خواستار است.

آیت‌الله صافی، شیخ مراجع، در ۳۰ بهمن ۱۲۹۷ هجری‌شمسی، در گلپایگان اصفهان، دیده به جهان گشود. از شاگردان آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی، در نجف اشرف، از محضر بزرگانی چون محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره‌مند شد. عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی(ره)، از جمله فعالیت‌های سیاسی آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بود. از این مرجع تقلید کتبی فراوان بر جای مانده که بعضی از آنها جوایزی معتبر نیز کسب کرده‌اند؛ منتخب‌الاثر، اوقات‌الصلوات، بیان‌الاصول و ثلاث رسائل فقهیه از جمله آثار اوست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز