خبرگزاری کار ایران

پیام معاون امور هنری وزیر ارشاد به جشنواره تئاتر فجر: تئاتر از انسانی‌ترین هنرهاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۷۸۹

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از هنرمندانی که در شرایط بحرانی و باوجود ویروس منحوس کرونا، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مهیای اجراهای صحنه‌ای شده‌اند ابراز امیدواری کرد با اقبال مخاطبان و مردم شریف و فرهنگ‌دوست ایران، پنجره‌های تازه‌ای به روی افق تئاتر ایران گشوده شود.

به گزارش ایلنا، متن پیام محمود سالاری، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به شرح زیر است: 

«رویداد باشکوه جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر که همه‌ساله به افتخار و مقارن با جشن‌های پیروزی انقلاب‌ اسلامی برگزار می‌شود، عالی‌ترین تجلی‌گاه تئاتر کشور است؛ مجال ویژه‌ای که ضمن ارائه‌ تازه‌ترین دستاوردهای ذوقی و نمایشی، خانواده و اهالی تئاتر ایران را گردهم می‌آورد.

صاحب‌نظران در طول تاریخ برای هنر نمایش و تئاتر وجوه مختلفی را متصور بوده‌اند که از آن میان وجه اجتماعی آن یکی از شاخصه‌های بحث‌انگیز است. از سوی دیگر دیدن این هنر به یمن و موهبت زنده بودن و برکت هم‌نفسی با تماشاگران، انسانی‌ترین هنرها نیز لقب دارد که فرهنگ از دل آن جوانه می‌زند.

جامعه‌شناسان رشد و تعالی فرهنگی یک جامعه و هر قوم و ملتی را با حضور و منزلت تئاتر در آن جامعه اندازه‌گیری می‌کنند. هنری که مخاطب اصلی آن مردم هستند و مردمی‌ترین هنرهاست.

تئاتر در اولین وظیفه، باید رویکردی مردمی داشته باشد و به فرهنگ، دغدغه، آرمان‌ها، اعتقادات و باورهای آنان پرداخته و از آنان فاصله نگیرد و همواره آینه‌ حیات جمعی و الگوی آن باشد. تئاتر زمانی به جایگاه حقیقی خود می‌رسد که مردم دوستش بدارند و با آن پیوند برقرار سازند.

حضور چشمگیر علاقه‌مندان و هنرمندان تئاتر در جشنواره با آماری درخور توجه در این رویداد ملی و بین‌المللی حاکی از اعتماد هنرمندان و خانواده‌ تئاتر ایران به این حرکت فرهنگی‌ است و جای بسی خوشحالی ا‌ست که بخش‌هایی از این جشنواره امسال در ادامه‌ سیاست تمرکززدایی در استان یزد انجام می‌پذیرد که این مشارکت و همدلی در اشاعه و گسترش این رویداد ارزشمند گامی در جهت تحکیم فرهنگ ملی و وفاق اجتماعی است.

نکته‌ دیگری که قابل یادآوری است، اظهار تشکر و تقدیر بسیار از هنرمندان و آفرینشگرانی است که در شرایط بحرانی و باوجود این ویروس منحوس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خود را مهیای اجراهای صحنه‌ای نموده‌اند که امید است با اقبال مخاطبان و مردم شریف و فرهنگ‌دوست ایران مواجه شده و پنجره‌های تازه‌ای را به روی افق تئاتر ایران بگشاید.

اینجانب خود را هم در این جشنواره و هم در جریان و فرآیند رشد و برنامه‌ریزی تئاتر ایران و مهندسی فرهنگی آن مؤظف می‌دانم که در کنار نمایشگران بمانم و همچنان به رویکرد تئاتر مذهبی، ملی، آئینی و سنتی و هر آن‌چه که از طریق این رسانه‌ شریف ما را به هویت ملی خودمان نزدیک‌تر می‌سازد با عشق و علاقه مدد رسانم.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود و اخبار آن در سایت fitf.ir در دسترس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز