خبرگزاری کار ایران

رمان «پاتریسیا» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۰۰۳

کتاب «پاتریسیا» روایتگر سرگذشت یک سیاهپوست آفریقایی است که به دلیل مشکلات مالی و به امید برخورداری از زندگی مرفه‌تر به کانادا مهاجرت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «پاتریسیا» اثر ژنویو داما و ترجمه محبوبه فهیم کلام به تازگی به همت نشر ققنوس با قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر و روانه بازار شده است. 

بحران هویت، مهاجرت، مهاجران و کشتی‌هایی که در عین به گل نشستگی با هزاران امید چشم به مقصد دراند، این‌ها مضامینی‌اند که این روزها اخبار دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. 

رمان پاتریسیا، برگرفته از زندگی پر فراز و فرود مهاجران و روایتگر سرگذشت یک سیاهپوست آفریقایی است که به دلیل مشکلات مالی و به امید برخورداری از زندگی مرفه‌تر به کانادا مهاجرت می‌کند. داستان از زبان سه شخصیت اصلی (پدر، دختر و معشوقه پدر) روایت می‌شود. هرکدام، در بخشی از کتاب، بیم و امید، نگرانی و آرزو و تمنیاتشان را با خواننده به اشتراک می‌گذارند. شخصیت‌ها به قدری واقعی‌اند که خواننده ناخودآگاه با آن‌ها هم ذات‌پنداری می‌کند و همین ویژگی او را به خوانش ادامۀ اثر ترغیب می‌کند. مهاجرت، هویت فردی، خانوادگی و شغلی، روابط عاطفی و عشق از جمله مضامین برجستۀ این اثرند. 

رمان «پاتریسیا» نیز با نگاهی متفاوت به این مضامین و مفاهیم می‌پردازد و به زیبایی آن‌ها را به مفهوم عشق پیوند می‌زند. در بخش‌هایی از رمان با زبان قهرمان داستان می‌خوانید: 

پاتریسیا حق داشتید از دست من عصبانی باشید. ولی همه چیزهایی که به شما گفتم عین واقعیت بود. با شما هم شانس داشتم، هم عشق. ولی نمی‌توانستم مال شما باشم. مال هیچ کس نبودم. حتی مال خودم. قبل از آشنایی با شما، از سفید پوست‌ها متنفر بودم. فکر می‌کردم آن‌ها مالک همه چیز هستند. امروز دیگر نمی‌توانم این طوری فکر کنم. پاتریسیا، شما برایم کارهایی کردید که هیچ کس نمی‌کرد، شما پذیرفتید وجود سفیدتان را با من پیوند بزنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز