خبرگزاری کار ایران

"چگونه خود را به نظم عادت دهیم" به چاپ دوم رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۴۶۵

کتاب "چگونه خود را به نظم عادت دهیم" درحالی به چاپ دوم رسید که کمتر از یک فصل از انتشار نخسه نخست آن به زبان فارسی می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «چگونه خود را به نظم عادت دهیم» نوشته پیر هالینز و ترجمه فائزه نوری که پاییز ۱۴۰۰ با شمارگان هزار نسخه توسط نشر هنوز با قیمت ۵۴۰۰۰ تومان قوانین بازار شده بود، به چاپ دوم رسید.

این کتاب که در زمره مجموعه راهنمایی زندگی نشر هنوز قرار می‌گیرد به بیان راهکارهایی برای زندگی بهتر آن‌ها هم با نظم دادن به زندگی می‌پردازد و ارائه دهنده‌ی برنامه‌ها و راهکارهای نوینی برای بهتر کردن شرایط زندگی فردی و اجتماعی است. چنانکه نویسنده در مقدمه کتاب تاکید دارد راه‌های زیادی وجود دارد که خودتان کنترل زندگی را به دست بگیرید و دیگر دچار حواس پرتی‌ها و تکانه‌های نشوید که کنترل کردنشان سخت است. فراموش نکنید خود انضباطی هدف نیست بلکه مسیر است.

«چگونه خود را به نظم عادت دهیم» به یکی از مهم‌ترین چالش‌های بسیاری از آدم‌ها یعنی انضباط و تمرکز پرداخته‌است. نکته‌ی اساسی این کتاب مسئله‌ی اهمیت فلسفه‌ی زندگی و انضباط فکری و رفتاری است و اینکه بدون فکر منضبط و منسجم، نظم در تفکر و رفتار، منجر به رسیدن به هیچ هدف واقعی نمی‌شود.

در متن پشت جلد این کتاب آمده است:

تا حالا پیش آمده که هدفی را تعیین کنید، با امید و انگیزه برای رسیدن به آن تلاش کنید، اما بعد از مدتی احساس کنید هدف دور از دسترس است و کار به کندی پیش می‌رود؟ شده کاری را رها کنید و سراغ روش‌هایی بروید که به شما انگیزه بدهند تا دوباره شروع کنید؟ شده این انگیزه جدید هم بعد از مدتی از بین برود و باز هم کار را رها کنید؟ شده هدفتان یا بلای کارهای روزمره گم و حتی فراموش شود؟

چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید انگیزه نیست، انضباط و اراده و تمرکز است. با خواندن این کتاب ساختار مغزتان را می‌شناسید، کارکرد انضباط، اراده و تمرکز را درک می‌کنید و متوجه می‌شوید که امید و انگیزه برای موفقیت کافی نیستند، چون به سرعت مغلوب حواس‌پرتی، بهانه‌تراشی، وسوسه‌ها و لذتهای آنی می‌شوند. در نهایت، چند راه ساده و کاربردی یاد می‌گیرید که کمک‌تان می‌کنند عادت‌ها، محیط و روابط خود را طوری شکل دهید که با صرف انرژی کمتر به هدفتان برسید.

پیتر هالینز یکی از معلمان بزرگ خودپروری در قرن بیست‌ویکم، کتاب «چگونه خود را به نظم عادت دهیم» را برای کسانی نوشته که همواره انگیزه‌های بسیاری دارند و همیشه اهدافی در زندگی‌شان تعیین می‌کنند ولی به دلیل ناتوانی در برقراری نظم ذهنی، بدنی و سبک زندگی، به سرعت انگیزه‌هایشان از دست رفته و از رسیدن به آنچه باید، بازمی‌مانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز