خبرگزاری کار ایران

نشست میراث‌فرهنگی و اقلیم برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۶۱۸

اولین نشست از سلسه نشست‌های مشترک معاونت میراث‌فرهنگی و انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، «میراث‌فرهنگی و اقلیم» با پیام قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نشست میراث‌فرهنگی و اقلیم به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی (ایکوموس) روز دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند از طریق لینک https://vroom.ut.ac.ir/archaeology اقدام کنند.

این نشست با پیام علی دارابی (قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) آغاز می‌شود و در ادامه دیگر سخنران درباره موضوع‌های مختلف به سخنرانی می‌پردازند.

حمید نظری دانشیار پژوهشکده علوم زمین و کرسی یونسکو در مخاطرات زمین‌شناسی ساحلی با موضوع «فلات مرکزی ایران در کواترنر پایانی؛ پردازشی نوین بر داده‌های زمین‌شناسی، باستان‌شناسی و تاریخ»، بابک شیخ‌بیکلو اسلام، گروه تاریخ و باستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران با موضوع «پیوند اسلام-اقلیم در ایران از نوسنگی تا دوران اسلامی»، مجید لباف خانیکی  استادیار دانشگاه عمان و کرسی یونسکو در مطالعات سامانه‌های آب با موضوع «رابطه قنات، اقلیم و جامعه در فلات مرکزی ایران»، یاسر شهبازی استادیار سازه‌های هوشمند و فناوری‌های معماری، گروه معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با موضوع «معماری و اقلیم؛ بازشوها در نواحی سردسیری ایران» سخنرانی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز