خبرگزاری کار ایران

لیلی عاج:

آوینی‌شناسی باید یک جریان مستمر باشد/ تئاتری‌ها هم در هنر انقلاب دیده شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۰۱۰

لیلی عاج چهره سال هنر انقلاب حوزه هنری در رشته تئاتر در آیین تقدیر از چهره‌های منتخب سینما و تئاتر، درباره کسب این عنوان گفت: این جایزه بسیار عزیزی برای من است و از دریافت آن بسیار خوشحالم. زیرا علاوه بر خوشحالی شخصی‌ام، نشان داد تئاتری‌ها هم دیده شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «لیلی عاج» نویسنده و کارگردان تئاتر که به دلیل به اجرا بردن نمایش «بابا آدم» در سال ۱۴۰۰ به عنوان چهره هنر سال انقلاب در هنرهای نمایشی از سوی حوزه هنری معرفی شد، درباره برگزاری هفته هنر انقلاب گفت: واقعیت این است که من پیش از این، کلیتی از جریان هفته هنر انقلاب را می‌دانستم. اما به طور کلی به نظرم نباید پرداختن به زندگی شهید سیدمرتضی آوینی به تنها یک هفته که همزمان با سالروز شهادت او و این ایام آغاز می‌شود، منحصر باشد.

وی افزود: اکثر افراد وقتی به این روز می‌رسند درباره آثار این هنرمند صحبت می‌کنند و به اصطلاح آوینی پژوه و آوینی‌شناس می‌شوند. ترجیح من این است که اگر دوست‌دار نگاه و آثار شهید آوینی هستیم، به طور پیوسته، قطره چکانی و ممتد از او تاثیر بگیریم و به کارهایش بپردازیم و تنها همت و عزم مان را برای پاسداشت او در این هفته تجمیع نکنیم.

این هنرمند در پایان با ابراز خرسندی از کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب در حوزه تئاتر بیان کرد: این جایزه بسیار عزیزی برای من است و از دریافت آن بسیار خوشحالم. زیرا علاوه بر خوشحالی شخصی‌ام، نشان داد تئاتری‌ها هم دیده شده اند. زیرا در سال‌های گذشته تعدادی نامزد برای کسب این عنوان وجود داشت و در نهایت یک نفر چهره هنر انقلاب شناخته می‌شد. اما امسال کمیته‌های تخصصی در رشته‌های هنری مختلف کار هنرمندان را رصد و ارزیابی کردند و تعدادی از آن ها به عنوان چهره های هنر انقلاب معرفی شدند که اتفاق بسیار خوبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز