خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مازندران امکان یک میلیون نفر شب اقامت را در اختیار دارد/ اجرای طرح‌های گردشگری دریایی از اول خردادماه

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۶۹۹

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان مازندران از امکان اقامت یک میلیون نفر شب در این استان خبر داد و گفت: طرح‌های گردشگری دریا هنوز افتتاح نشده و مسافران در تعطیلات عید فطر نمی‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهران حسنی (معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان مازندران) با اشاره به آنکه این روزها استان مازندران به واسطه تعطیلات عید فطر میزبان تعداد زیادی از مسافران داخلی است، گفت: هرچند ظرفیت مراکز اقامتی رو به تکمیل است اما همچنان پذیرش دارند چراکه امکان شبی یک میلیون نفر شب اقامت را در اختیار داریم. که بخشی رسمی و بخشی غیر رسمی فعالیت دارند.

او ادامه داد: از ۸ تا ۱۰ اردیبهشت بیش از یک و نیم میلیون نفر شب اقامت در استان مازندران ثبت شده است و این نشان می‌دهد که به جز تعدادی از واحدهای اقامتی که با صد در صد ظرفیت خود فعال هستند، سایر واحدها با ظرفیت حدود ۸۰ درصد فعال هستند. حتا برخی از واحدها ۴۰ تا ۴۵ درصد ظرفیتشان تکمیل شده. البته ضریب اشغال اقامتگاه‌های رسمی استان از روز یکشنبه به بیش از ۹۰ درصد رسید و برخی نیز تکمیل شده‌اند.

به گفته حسنی، در استان مازندران در مرحله نخست ضریب اشغال مراکز اقامتی رسمی استان پر می‌شود و بعد از آن مسافران به سراغ واحدهای غیر رسمی می‌روند. اکنون بیش از ۴۳۰۰ خانه مسافر رسمی در استان فعال هستند که در مراکز رزرواسیون فعال هستند.

او در پاسخ به این سئوال که دیده‌ها و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که ویلاهای شمال کشور در ایام تعطیلات نوروز در صدد دو و چند برابر کردن قیمت رزروشان برآمده‌اند، گفت: اینگونه نیست. درواقع واحدهای غیر مجاز چنین کاری کرده‌اند و بر اثر این کار واحدهای مجاز ما ضربه می‌بینند.

معاون گردشگری استان مازندران درخصوص برگزار تورهای گردشگری نیز گفت: بیشتر مسافران مازندران به صورت انفرادی وخانوادگی با خودروی شخصی سفر می‌کنند و تورهای گردشگری آنچنان که باید اجرا نمی‌شود. در این میان طبیعتگردی حرف اول را درحوزه گردشگری استان می‌زند و رقابت سایر بخش‌ها با آن دشوار است البته گردشگری خوراک و ماجراجویانه نیز چند سالی است که مطرح شده و در کنار طبیعتگردی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

به گفته حسنی، درحال حاضر با توجه به آنکه طرح‌های دریا در استان مازندران از اول خردادماه شروع می‌شود و برای تعطیلات عید فطر فعال نیستند از این رو استقبالی که می‌توانست از گردشگری دریایی شود نشده است. درحال حاضر نیز هرچند گردشگران در سواحل حضور دارند اما جنگل بیشتر مورد استقبال قرار گرفته. مسافران اجازه ندارند در هر مکانی چادر بزنند بلکه در مکان‌هایی که توسط شهرداری مشخص شده می‌توانند چادر برپا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز