خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت دو استاد خوشنویسی در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۱۳۱

سعید رنجبریان (رئیس فرهنگسرای گلستان) از برگزاری مراسم چهلمین سالگرد درگذشت سیدحسن میرخانی در فرهنگسرای گلستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهنگسرای گلستان با مشارکت انجمن خوشنویسان ایران ویژه برنامه «بر مرکب قلم» و آیین بزرگداشت بزرگان قلم و اخلاق را در روز جمعه ۲۷ خردادماه برگزار می‌کند. در این مراسم با حضور هنرمندان عرصه خوشنویسی، یاد و خاطره ۲ استاد فقید، برادران سیدحسن و سیدحسین میرخانی گرامی داشته می‌شود. 

سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ و رئیس فرهنگسرای گلستان با اشاره به جزئیات برگزاری این مراسم گفت: روز جمعه به مناسبت سالروز درگذشت استادان سیدحسن و سیدحسین میرخانی، مراسم بزرگداشتی را با حضور اساتید سرآمد خوشنویسی کشور و علاقه‌مندان به این هنر تجسمی در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌کنیم. در این مراسم خانواده محترم این دو استاد و چهره‌های ماندگار عرصه خوشنویسی کشور حضور دارند و از آنان تجلیل می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: بهانه اصلی ما برای برپایی چنین مراسمی، چهلمین سالگرد درگذشت استاد سیدحسن میرخانی بود. همچنین در‌ این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این دو استاد شاخص خوشنویسی کشور از چهره‌های ماندگار این عرصه که در قید حیات هستند، تقدیر و تجلیل می‌کنیم. 

رئیس فرهنگسرای گلستان مهمانان شاخص این ویژه‌برنامه را معرفی کرد و گفت: استاد غلامحسین امیرخانی یکی از مهمانان ویژه این مراسم است. او جز شاگردان درجه اول استاد حسن میرخانی بوده و حتما حرف‌های بسیار شنیدنی از وی دارد. استاد امیرخانی علاوه بر اینکه یکی از چهره‌های ماندگار در عرصه خوشنویسی است، استاد اخلاق نیز به شمار می‌رود. در این مراسم هم‌چنین اساتید دیگری نظیر آقایان امیراحمد فلسفی، علی شیرازی، یدالله کابلی، مهدی فروزنده، هادی منتظری و… که همگی از چهره‌های ماندگار این هنر در کشورمان هستند، حضور دارند. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ با اشاره به توجه ویژه این مرکز به هنرهای تجسمی به‌ویژه خوشنویسی گفت: معتقدم هنر خوشنویسی علاوه بر جنبه‌های هنری که دارد، به نوعی هنر را در انسان کامل و اخلاق مدار متجلی می‌کند. زمانی که خوشنویس آیه‌ای از قرآن، حدیثی از ائمه اطهار یا سخن بزرگی را کتابت می‌کند ناخودآگاه با آموزه‌های نهفته در آن کلام آمیخته و عجین می‌شود و همین موضوع روح او را تعالی می‌بخشد. به نظرم این موضوع ظرفیتی بزرگ برای خوشنویس است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی تاکید کرد: از این روی سعی کردیم در فرهنگسرای گلستان برنامه‌های متنوعی را در همین زمینه تدارک ببینیم و توجه به هنرهای تجسمی کار ویژه مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. ما به دنبال فرهنگ‌سازی در عرصه خوشنویسی هستیم. بخشی از این موضوع تجلیل از اساتید و پاسداشت زحمات آنان است و بخشی دیگر میدان دادن به جوان‌ترها و کسانی است که چند سالی در این زمینه فعالیت مستمر دارند. برهمین اساس، چندی پیش و به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علی‌ها با دعوت از جمعی از خوشنویسان با درجه ممتاز و عالی، بخشی از خطبه مشهور فدکیه را خوشنویسی کردیم. چنین برنامه‌هایی در فرهنگسرای گلستان ادامه خواهد داشت. 

براساس این گزارش، ویژه برنامه «بر مرکب قلم» به همت فرهنگسرای گلستان و با مشارکت انجمن خوشنویسان ایران روز جمعه ۲۷ خردادماه از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز