خبرگزاری کار ایران

فاجعه نسل‌کشی در بوسنی و هرزگوین در نیاوران

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۶۱۸

نمایش عکس‌های مهدی صالحی به مناسبت بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد فاجعه نسل کشی سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، ۲۰ تیرماه در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران، نمایشگاه عکس «سنگ‌های سفید و قلب‌های نا آرام» به مناسبت بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد فاجعه نسل کشی سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین به معرض نمایش در می‌آید.

در این نمایشگاه، ۵۰ تصویر منتخب از مراسم برگزار شده در بزرگداشت شهدای سربرنیتسا و نمادها و مکان‌های مرتبط با آن که در خلال سال‌های حضور در بوسنی و هرزگوین عکاسی شده به معرض نمایش گذاشته می‌شود و همچنین به صورت همزمان در کشور بوسنی و هرزگوین نیز با نمایش ۲۵ عکس برگزار می‌شود.

این نمایشگاه روایتی عاشقانه از مادران، همسران و فرزندان درگذشتگانی است که خانواده آنان هنوز نتوانسته‌اند یاد عزیزان خود را فراموش کنند و هرساله به رغم سختی‌های طاقت فرسای مسیر صلح، برای حضور در این مراسم، گرمای سوزان و ناهمواری راه را به جان می‌خرند. 

مهدی صالحی متولد ۱۳۵۷ تهران است، وی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بوده و به عنوان عکاس، گرافیست و کارشناس سینما دارای فعالیت فرهنگی- هنری است. صالحی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به عنوان کارشناس رایزنی فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در کشور بوسنی و هرزگوین حضور داشته و در این مدت توانسته مجموعه عکس‌هایی از طبیعت و آداب و رسوم مردم بوسنی و هرزگوین تهیه نماید. 

گفتنی است مراسم گشایش این رویداد ۲۰ تیرماه ساعت ۱۰ صبح با حضور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سایر مسئولین برگزار می‌شود.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند، لازم به ذکر است که این نمایشگاه تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز