خبرگزاری کار ایران

شماره ۹۲ فصلنامه «گفتگو» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۶۵۸

شماره ۹۲ فصلنامه گفتگو با محوریت «خلیج فارس» روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فصلنامه فرهنگی اجتماعی گفتگو شماره ۹۲ با محوریت «خلیج فارس» در خردادماه ۱۴۰۱ با قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شد. 

در این شماره با موضوعاتی از جمله خلیج فارس در بستر تاریخ معاصر، از بندر شاهپور تا بندر بوشهر، ماهشر، بندر بی‌دریا، تنش‌های دیپلماتیک میان ایران و اعراب و تداوم حضور ایرانیان در دوبی، «کمربند و جاده»؛ دیپلماسی اقتصادی چین در خلیج فارس: مصون‌سازی استراتژیک در بحبوحه رقابت منطقه‌ای عربستان و ایران، مرزهای جاودانه توسعه شهری: تاریخی کردن شهرهای خلیج فارس همراه خواهید شد. 

در بخش آغازین این فصل از گفتگو آمده است: خلیج فارس خیلی چیزهاست: یک عارضه جغرافیایی، عرصه کشاکش و رویارویی مجموعه‌ای از کشورهای منطقه‌ای و قدرت‌های جهانی، یک شاهراه تجارتی مهم، یک موجودیت دیرینه تاریخی و انبوهی از دیگر نکات مشابه که در پرس و جویی پیرامون چیستی و اهمیت آن به ذهن متبادر می‌شود. خلیج فارس در عین حال محل زندگی مجموعه‌ای از جوامع انسانی است که در کنار پیوندهای سرزمینی با حوزه‌های جغرافیایی مادر بنابر مجموعه‌ای از دلایل در خود حوضه خلیج فارس، از یک رشته مناسبات و پیوندهای مشترک نیز برخوردارند. 

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز