خبرگزاری کار ایران

فریدون آسرایی: هیچکس را به عرصه هنر به عنوان «شغل» دعوت نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۳۳۵

فریدون آسرایی خواننده کشور در برنامه شب‌های فیروزه‌ای شبکه ۵ گفت: زمانی که در کانادا بودم، خوانندگی برایم مثل فوتبال و ورزش بود و تنها به عنوان سرگرمی به آن نگاه می‌کردم، اما وقتی به ایران آمدم تبدیل به شغلم شد و خودمم دوست ندارم این‌گونه باشد.

به گزارش ایلنا، فریدون آسرایی شب گذشته در برنامه تلویزیونی «شب فیروزه‌ای» چندین قطعه از آهنگ‌های خود را به صورت زنده اجرا کرد. او درباره اینکه آیا تجربه ترانه‌سرایی دارد یا خیر، گفت: خیلی کم. بخشی از ترانه آهنگ «سلام‌ای ناله بارون…» را خودم نوشتم و بقیه‌اش را هم آقای غیاثی نوشت.

او در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا خواننده شدن در این عصر سخت است، گفت: به شخصه هیچ کسی را دعوت نمی‌کنم که هنر را به عنوان شغل انتخاب کند. زمانی که در کانادا بودم، خوانندگی برایم مثل فوتبال و ورزش بود و تنها به عنوان سرگرمی به آن نگاه می‌کردم، اما وقتی به ایران آمدم تبدیل به شغلم شد و خودمم دوست ندارم این‌گونه باشد. کار بسیار سختی است.

وی تاکید کرد: البته افراد زیادی می‌آیند که به صورت حرفه‌ای در این عرصه فعالیت کنند، اما خیلی‌ها عاشق بخش شهرت و مسائل مالی آن هستند و به همین دلیل سراغ این کار می‌آیند.

رسول نجفیان نیز در این برنامه شعرخوانی کرد. او گفت: در تمام ادبیات اسلامی عرفانی ما می‌گویند که قدر لحظات را بدانید و مرگ یکی از الطاف الهی است که باعث می‌شود بدانیم به صورت موقت اینجاییم و باید از زمان به بهترین وجه استفاده کنیم.

میلاد عرفان‌پور دیگر مهمان برنامه شب‌های فیروزه‌ای بود که در وصف امیرالمؤمنین علیه السلام شعرخوانی کرد. او گفت: اصل ماجرای شاعری، موهبتی است که خداوند به انسان اعطا می‌کند. البته فن شاعری و علم مهندسی کلمات از طریق کلاس و آموزش، قابل به دست آوردن است، یعنی می‌توان موزون نوشت اما اگر بخواهیم به معنای واقعی کلمه شعر بگوییم، باید آن موهبت که اشاره کردم، اعطا شود.

وی ادامه داد: پشت هر شعر باید الهام و جوششی باشد که آن شعر خوب شود و البته مهم‌تر از آن صدق و صداقت است. یعنی شاعر از چیزی سخن بگوید که صادقانه بدان اعتقاد دارد.

سمیر زند در بخش دیگری از برنامه شب‌های فیروزه‌ای خوانندگی کرد. او قطعه «قربان تا غدیر» را خواند. مصطفی محدثی خراسانی شاعر این قطعه است و مجید رضازاده آن را تنظیم کرده است.

برنامه تلویزیونی «شب فیروزه‌ای» کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است که از شنبه تا چهارشنبه به تهیه‌کنندگی غلامرضا حیدری و با اجرای ابوالفضل آقاخانی از ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود. فریدون آسرایی، میلاد عرفان‌پور، رسول نجفیان و سمیر زند مهمانان برنامه شب گذشته بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز