خبرگزاری کار ایران

استعفای فاطمه راکعی در واکنش به دستور تخلیه‌ ملک انجمن شاعران ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۱۴۶

با استعفای مدیرعامل و اعضای دفتر شعر جوان، فاطمه راکعی‌(مدیرعامل انجمن شاعران ایران) پس از آنکه مذاکراتش با شهرداری برای بازگردادن ملک انجمن شاعران ایران بی‌نتیجه ماند، از این انجمن استعفا داد.

به گزارش ایلنا، در پی کناره‌گیری دسته جمعی مدیرعامل و اعضای دفتر شعر جوان، فاطمه راکعی (مدیرعامل انجمن شاعران) نیز کناره‌گیری خود را از ادامه‌ی فعالیت در انجمن شاعران ایران اعلام کرد.

راکعی در بیانیه‌ای به این کناره‌گیری اشاره کرده و در بخشی از آن نوشته است: گرچه در طول این سال‌ها، با آمدن و رفتن دولت‌ها و تغییر در مدیریت‌های فرهنگی، هم چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری، به طور مکرر این نهاد فرهنگی دست خوش بی‌مهری قرار گرفته است، اما متاسفانه، در حال حاضر این بی‌مهری به اوج خود رسیده و در قالب نوعی نادیده انگاری و بی‌حرمتی آشکار ظهور و بروز یافته است. انجمن شاعران در این مدت تحت فشار‌هایی چون قطع بودجه‌ی حمایتی وزارت ارشاد، عدم پاسخگویی به مکاتبات انجمن برای رسیدگی به اموری که طبق توافق نامه فی ما بین به عهده‌ی شهرداری منطقه است، و اخیرا ابلاغ اخطاریه‌های مکرر برای تخلیه‌ی فوری ملک خانه شاعران ایران، قرار گرفته است، که حاکی از تصمیم قطعی نهاد‌های ذی ربط به پایان دادن فعالیت‌های انجمن شاعران است. مسئولان فعلی شهرداری در حالی دستور تخلیه‌ی ملک مزبور را صادر کرده‌اند که با عنوان «خانه‌ی شاعران ایران» از دو دهه و اندی پیش، طی توافق نامه‌های رسمی از سوی شهرداری جهت فعالیت‌های فرهنگی در اختیار انجمن قرار داده شده و بر اساس آخرین توافق نامه می‌بایست تا سال ۱۴۰۷ در اختیار انجمن باشد. همه‌ی تلاش این جانب در این مدت به عنوان مدیرعامل، معطوف به حفظ کیان این نهاد و امکان ادامه‌ی فعالیت مستقل آن در جهت ارتقای فرهنگی و اعتلای شعر فارسی بوده و تمام اهتمام خود را برای درک ارزش و اهمیت و حفظ‌شان و جایگاه این نهاد توسط مسئولین ذی ربط به عمل آورده‌ام. با کمال تاسف، به دلیل بی‌نتیجه ماندن این تلاش‌ها و عدم امکان اداره‌ی امور انجمن در این شرایط، کناره‌گیری خود را از مدیرعاملی انجمن شاعران ایران اعلام می‌دارم.»

لازم به ذکر است که چندی پیش، بیوک ملکی (مدیرعامل) به همراه محمدرضامحمدی نیکو، ساعد باقری، عبدالجبار کاکایی و آرش شفاعی (اعضای هیئت مدیره دفتر شعر جوان) با امضای نامه‌ای با اشاره به مشکلاتی ازجمله وضعیت حوزه فرهنگ، از ادامه فعالیت در دفتر شعر جوان کناره‌گیری کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز