خبرگزاری کار ایران

کتاب «مفاهیم اساسی فلسفه هنر» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۳۶۱

«مفاهیم اساسی فلسفه هنر» کتابی مناسب دانشجویانی‌ست که برای نخستین بار سراغ فلسفه هنر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «مفاهیم اساسی فلسفه هنر» اثر تایگر روهولت با ترجمه سهند سلطاندوست به همت نشر ققنوس با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۹۵ هزار تومان منتشر و روانه بازار شد. 

این کتاب به بیان مدخل‌های ورودی فلسفه هنر می‌پردازد. این پردازش به شکلی است که خواننده عام برای ورود به مفاهیم فلسفه، درگیر سختی‌ها و پیچیدگی‌های زبان فلاسفه نشود. پیچیدگی زبان فلسفه همواره از نکاتی بوده که علاقه‌مندان به فلسفه را از ورود به این عرصه بازداشته است. 

محتوای کتاب اعم از مفاهیم محض است و افزون بر بخش اصلی و مفصل اول، یعنی «اصطلاحات مهم»، شامل مدخل‌هایی درباره متفکران و متون مهم در زمینه فلسفه هنر است؛ در پایان بخش کوتاهی درباره هنرها دارد. شاید بتوان گفت که امتیاز کتاب همان فشردگی و سادگی در ارائه مباحث است. مدخل‌ها در هر فصل به ترتیب الفبا چیده شده‌اند و فصل متون مهم حاوی بررسی دقیقت‌تر متونی است که برخی متفکران مهم نوشته‌اند. فصل هنرها نیز دربردارنده مدخل‌هایی درباره معماری، رقص، فیلم، موسیقی، ادبیات، عکاسی و… است. 

این کتاب مناسب دانشجویانی است که برای نخستین بار سراغ فلسفه هنر می‌روند. فهم آنچه افلاطون، کانت و هگل درباره هنر در چنته دارند اغلب برای شناخت فیلسوفان معاصر الزامی است. شاید مهم‌تر از آن این باشد که آشنایی با این سنت دیدگاهی وسیع و عمیق درباره قلمرو و قابلیت فلسفه هنر به دانشجو می‌بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز