خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

وزارت ارشاد برای گسترش جشنواره هنرهای تجسمی تلاش می‌کند/ موضوع خریداری آثار تجسمی در کمیسیون فرهنگی تصویب شده است/ تاکید بر بهبود وضعیت معیشت هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۳۳۲

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز ضمن حضور در نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر، در جمع خبرنگاران بر لزوم توجه بر مقوله اقتصاد هنر تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، امروز جمعه بیست و یکم بهمن‌ماه از نمایشگاه پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر، واقع در موسسه فرهنگی هنری صبا، دیدار کرد. 

وزیر ارشاد پس از  بازدید از نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: آثار شرکت داده شده در رویداد امسال فاخر و ارزشمند هستند.

اسماعیلی در ادامه توضیحاتش گفت: آنطور که بر اساس گزارش‌های رسیده شنیده‌ام آثار امسال از دیگر آثار شرکت داده شده در رویدادهای گذشته به نوعی با ارزش‌تر و فاخرتر هستند و حال منتخب آن‌ها را در جشنواره امسال می‌بینیم. 

وزیر ارشاد گفت: وجود فضای رقابتی در انتخاب بهتر آثار کمک کننده است و هم اینکه برای معرفی چهره‌های جدید فرصتی مناسب محسوب می‌شود ما امیدواریم بتوانیم به حضور موثر هنرمندان در عرصه هنرهای تجسمی کمک کنیم.

 محمدمهدی اسماعیلی در ادامه درباره انجام تمهیداتی برای حضور بیشتر هنرمندان در جشنواره‌های هنرهای تجسمی گفت: همکاران من در معاونت هنری وزارت ارشاد موضوع را پیگیری می‌کنند. این موضوع شامل چند بخش است که بخشی از آن مربوط به اقتصاد هنر می‌شود. 

محمد مهدی اسماعیلی تاکید کرد: در حال حاضر موضوع خریداری آثار تجسمی در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح شده و به تصویب رسیده است تا به این ترتیب فضایی جدید برای رونق و بهتر شدن اوضاع فعالیت‌های هنری فراهم آید.

محمود سالاری )معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(، عبدالرضا سهرابی )مدیرکل هنرهای تجسمی(، سیدعباس میرهاشمی )دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر) مسئولان دیگری بودند که در بازدید از نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

گفتنی است نمایشگاه آثار منتخب پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۷ بهمن ماه آغاز به کار کرد و تا ۲۸ بهمن همه روزه به جز روز ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در این مؤسسه به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر میزبان علاقمندان است.

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۵ اسفندماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز