خبرگزاری کار ایران

کنسرت محسن شریفیان و احسان عبدی‌پور در کانادا

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۴۲۵

گروه لیان به سرپرستی «محسن شریفیان» در تازه‌ترین کنسرت خود که در کشور کانادا و شهرهای تورنتو و ونکور برگزار شد، اجرای خود را با داستان خوانی احسان عبدی‌پور روی صحنه برد.

به گزارش ایلنا، احسان عبدی‌پور کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس و خالق آثاری چون «تنهای تنهای تنها»، «همسنگار»، «تیک آف»، «کتاب باز» و … است. او در کنسرت خود با محسن شریفیان به عنوان مهمان گروه لیان، به داستان‌خوانی درباره پیشینه بوشهر و رویدادهای تاریخی این شهر با همراهی موسیقی زنده پرداخت.

این اجرا در سه بخش مجزا با روایت داستان‌ها و ترانه‌هایی به لهجه‌ی بوشهری برگزار و با استقبال مخاطبان روبرو شد.

برنامه با نوازندگی لیانا شریفیان؛ تنها بانوی نوازنده این گروه به عنوان نوازنده نی انبان آغاز شد و سپس اعضای گروه موسیقی با سازهای خود وارد صحنه شدند و این نوای‌سنج و دمام بود که مخاطب را تا هزاران کیلومتر آنطرف‌تر و به میان شور و شرجی کرانه‌های جنوبی ایران می‌برد.

بخشی از برنامه مختص اجرای ترانه‌هایی از‌ام الکلثوم و عبدالحلیم حافظ بود که پس از شعرخوانی «مدهون غیاث»؛ شاعر مطرح سوری که پیش از این کتاب‌های او در ایران ترجمه شده است، مخاطب را شگفت زده کرد.

نوازندگی محسن شریفیان همراه با ترانه‌هایی از موسیقی خوزستان و هرمزگان، تماشاچیان را وادار به همنوایی و همخوانی کرد و در پایان؛ دونوازی نی انبان محسن شریفیان و دخترش لیانا شریفیان حسن ختام اجراها بود.

آکا (سیدروح اله) صفوی، مرتضی پالیزدان، مهدی شریفیان و حمید اکبری اعضای گروه لیان در این اجرا را تشکیل داده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز