خبرگزاری کار ایران

کنسرت مشترک سهراب پورناظری و علی قمصری برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۶۵۲

سهراب پورناظری و علی قمصری اعلام کرده‌اند می‌خواهند کنسرتی مشترک برگزار کنند. این رویداد «در هوای بی‌چگونگی» نام دارد.

به گزارش ایلنا، سهراب پورناظری و علی قمصری کنسرت مشترک می‌دهند. این خبر را هر دو هنرمند در صفحه شخصی‌شان منتشر کرده‌اند. 

در این پست مجازی آمده است: پس از ماه‌ها تلاش کنسرت «در هوای بی‌چگونگی» را روی صحنه خواهیم برد. در هوای بی چگونگی نغمه‌ای است برآمده از اندیشه نسلی که کوشید هنر کهن موسیقی ایرانی را در ظرف امروز بازتولید کند. به دیدار شما خواهیم آمد از تاریخ سی‌ام خردادماه.

گفتنی است نخستین شبِ کنسرت مشترک پورناظری و قمصری، روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ در محوطه باز کاخ سعدآباد با حمایت داریا همراه روی صحنه می‌رود. 

این رویداد بر دونوازی متمرکز است و در طول اجرا و در بخش‌های مختلف نوازندگان دیگری به اجرا اضافه می‌شوند. 

قطعات این اجرا در دستگاه شور، مقام‌های کردی و آواز بیات اصفهان نواخته می‌شود که برخی از قطعات آهنگسازی شده و برخی دیگر در فضایی کاملا بداهه پیش می‌روند. دونوازی سه‌تار، دونوازی دیوان و تنبور و دونوازی تار و کمانچه بخش‌های مختلف این کنسرت را تشکیل می‌دهند. 

برخی از قطعات کنسرت «در هوای بی‌چگونگی» با آواز همراه هستند که آواز این قطعات را پورناظری و قمصری می‌خوانند. 

کارگردان هنری این کنسرت رضا موسوی است. 

گفتنی است سهراب پورناظری و علی قمصری سال‌ها پیش در گروه «همنوازان حصار» سابقه همکاری داشتند. اکنون و پس از چندین سال، بار دیگر قرار است که در کنار همدیگر، اجرایی را به صحنه ببرند. 

کنسرت «در هوای بی‌چگونگی» با حمایت داریا همراه روی صحنه می‌رود. بلیت‌فروشی کنسرت «در هوای بی‌چگونگی» امروز دوشنبه ۲۲ خرداد، از ساعت ۱۳ در سایت ایران کنسرت iranconcert. com انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز