خبرگزاری کار ایران

حضور هنرمندان ارمنی در جشنواره «آیینی سنتی»

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۰۹۶

احمد جولایی دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با جمعی از هنرمندان ارمنی به‌منظور فراهم آوردن شرایط همکاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، احمد جولایی (دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی) بیستم خرداد با آلیس شاهمرادیان (مدیر موزه آرداک مانوکیان) و جمعی از هنرمندان ارمنی به‌منظور فراهم آوردن شرایط همکاری مشترک در بخش‌های مختلف جشنواره بیست و یکم دیدار کرد. 

گریگور باباخانی، گرتا آلکسانیان، واهاگن هامبارسومیان از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر ارمنستان و آرگین ماتوسیان، مدیر بخش فرهنگی موسسه سیپان، شاهین هوواکمیانا از هنرمندان هموطن ارمنی ایران بودند که در این دیدار حضور داشتند. در ابتدای این دیدار، هنرمندان ارمنی ضمن دعوت از گروه‌های نمایشی ایران برای شرکت در جشنواره تئاتر ارمنستان با مضمون صلح، از برنامه‌ریزی برای حضور دو گروه نمایشی در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی خبر دادند. نمایش «خدایان کهن» یکی از این آثار است که پیش‌ازاین توسط هنرمندان ارمنی اجرا شده است و اکنون مراحل ترجمه آن به فارسی در دست انجام است. 

هنرمندان تئاتر آرارات دیگر گروه نمایشی است که مراحل آماده‌سازی اجرا برای حضور جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را مهیا می‌کند. همکاری موزه آرداک مانوکیان در برپایی غرفه‌ای شامل لباس، ابزارآلات و دیگر اقلام نمایشی هنرمندان ارمنی در بخش جنبی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از دیگر موارد مورد بحث بود. در این دیدار کتابهای تاتر معاصر مصر نوشته دکتر جولایی، و کتاب کفشهای دانایی نوشته گریگور باباخانیان، بین دو نویسنده با انجام یادگار نوشت این نشست تبادل گردید. بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از ششم تا یازدهم مهرماه سال جاری به دو صورت متمرکز و غیرمتمرکز به دبیری احمد جولایی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز