خبرگزاری کار ایران

برنامه های رادیو فرهنگ در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۳۲۰

رادیو فرهنگ با برنامه‌های «صبح به وقت فرهنگ»، «سرزمین من‌»، «مستند فرهنگ» و «کبوترانه» سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را گرامی می دارد.

به گزارش ایلنا، اول ذیحجه، به مناسبت سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و حضرت علی (علیه السلام) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است.

بر همین اساس ویژه برنامه «کبوترانه» به مناسبت اول ذی الحجه از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۰۰ در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

این برنامه در فضایی شاد موضوع سبک زندگی شاد و اسلامی را بررسی می‌کند.

در این برنامه کارشناسان متخصص درباره چگونگی ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و راه و روش زندگی اسلامی گفتگو می‌کنند.

گویندگی و بازیگری این برنامه برعهده علیرضا تابان و آسیه گرجی است و تهیه کنندگی آن را مریم یوسفی‌پور بر عهده دارد.

همچنین گروه تاریخ واندیشه این شبکه رادیویی برنامه «سرزمین من» را که به رویدادها ووقایع تاریخی فرهنگی می‌پردازد به این موضوع اختصاص داده و سه شنبه۳۰ خرداد از ساعت۱۳.۰۰ در این برنامه در بخش‌هایی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) مباحث کارشناسی و تاریخی درباره مناسبت و پیشینه ازدواج پخش خواهد شد.

مجله صبحگاهی «صبح به وقت فرهنگ» نیز از گروه جامعه وکتاب در این روز از ساعت ۶:۰۰ تا ۷:۱۵ به بهانه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، با هدف و محوریت ترویج ازدواج آسان در بین جوانان پخش می‌شود. در بخش تعاملی این برنامه شنوندگان به این سوال که آیا همه کسانی که ازدواج کردند از ابتدا صاحب امکانات بودنندیا بعدا و کم کم با سعی و تلاش آن را به دست آوردند؟ پاسخ می‌دهند واعلام نظر می‌کنند.

گفتنی است، ازدواج حضرت علی (علیه السلام) با حضرت فاطمه (سلام الله علی‌ها) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم (ص) بر آن مباهات می‌کرد. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند و به همین مناسبت در این روز بسیاری از زوج‌ها مراسم عروسی خود را برگزا. می‌کنند که در برنامه «مستند فرهنگ» که ساعت ۱۴:۳۰ به تهیه‌کنندگی یلدا احتشامی روی آنتن می‌رود مستندی از مراسم عروسی در لاله زار جنوب شرقی بردسیر کرمان تقدیم شنوندگان می‌شود.

کتاب فرهنگ نیز از ساعت ۱۷:۰۰ با موضوع (کتابهای روانشناسی خانواده، به مناسبت روز ازدواج) پخش می‌شود در این برنامه با دکتر حسین ابراهیمی مقدم (روانشناس، مشاور خانواده، مولف و مترجم) و دکتر مریم فرضی، روانشناس بالینی و سلامت) گفتگوخواهد شد.

رادیو فرهنگ را روی موج اف‌ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و موج‌ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز بشنوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز