خبرگزاری کار ایران

رهبر قنبری:

پرداختن به مادر تحت لوای هر رویداد فرهنگی اتفاق مبارکی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۲۵۲

رهبر قنبری از پرداختن به مقام مادر تحت لوای هر رویداد فرهنگی و جشنواره‌ای به عنوان اتفاقی مبارک یاد و تاکید کرد با رعایت مواردی این اتفاق می‌تواند سرمنشا تولید آثار ماندگاری در این حوزه شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جشنواره مادر، رهبر قنبری عضو هیات انتخاب سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» درباره اهمیت و ضرورت برگزاری جشنواره‌ای مختص مادر بیان کرد: همان‌طور که از نام و کلمه مادر پیداست ماهیت وجود هر انسانی و ابنا بشر بستگی به مادر دارد و به اندازه بود و نبود هر انسانی پرداختن به مقام مادر اهمیت دارد و البته که هر چه پرداخته شود احساس می‌شود کم است.

این فیلمساز در ادامه اظهار کرد: اما منهای این‌ها اگر بخواهیم به مسائل اجتماعی، تربیتی، فرهنگی، بالندگی و رشد یک جامعه بپردازیم به کلمه مادر می‌رسیم. بنیان جوامع مختلف بر اساس کلمه مادر شکل گرفته است. حتی هر ایده‌ای که پدر در تربیت نسل جدید دارد توسط مادر شکل عینی پیدا می‌کند. بنابراین به لحاظ اجتماعی مادر انتقال دهنده فرهنگ‌های مختلف به خانواده است و توجه به او و جایگاهش اهمیت دادن به رشد و تربیت نسل آینده است.

کارگردان «پرنده‌باز کوچک» با تاکید بر تعریف مادر به عنوان یکی از ارکان اصلی اجتماع بیان کرد: به جز تعریف مقدسی که از مادر وجود دارد و در همه فرهنگ‌ها هم هست مادر نقطه اتکای انتقال عناصر مختلف اجتماع، میراث معنوی، فرهنگ، آداب، رسوم، سنن و آئین‌های مختلف است و فیلم‌های ارائه شده هم مهم است که کدام یک از این عناصر را در نماد «مادر» تصویر می‌کنند.

نویسنده «روییدن در باد» پیرامون معیارهای مهم در انتخاب آثار تصریح کرد: هویت «مادر» شامل شرافت، نجابت، انسانیت، از خودگذشتگی، حتی مذهب و اجتماع است، مظلوم بزرگی که حقش آن‌طور که شایسته بوده به جا نیامده. بنابراین برای من مهم است که فیلم‌ها به جز نمایش مفهوم فداکاری و جان‌فشانی‌های مادر، عناصر یاد شده را هم در اثرشان تصویر کنند وگرنه صرفا سوز و گدازی نمایشی خواهد بود.

این فیلمساز در ادامه افزود: هر جمعه خانه سالمندان می‌روم و چشم انتظاری مادران را به وضوح می‌بینم. همه می‌دانیم که اوضاع روزگار خوب نیست اما از سرزدن به والدین و دادن یک لیوان آب دست مادر هم دریغ می‌کنیم. اینها تنها مفاهیم شعاری نیستند ما از کسانی غافل شده‌ایم که مرز انتقال فرهنگ در جوامعند و این چراغ خطر را روشن می‌کند.

قنبری در پایان تاکید کرد: پرداختن به مقام مادر تحت لوای هر رویداد فرهنگی و جشنواره‌ای اتفاقی مبارک است و می‌تواند سرمنشا تولید آثار ماندگاری در این حوزه شود. شرکت‌کنندگان در این جشنواره هم مطالعه کنند، ببینند، تحقیق و پژوهش کنند. در جامعه بگردند و ببیند علی‌رغم نقش والا و کلیدی مادر چه به مادران می‌رود.

لازم به ذکر است مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» ۲۵ مرداد در نظر گرفته شده است. این دوره از جشنواره به دبیری منصوره مصطفی‌زاده و با مشارکت اپلیکیشن روبیکا، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران و موسسه تصویر شهر مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز