خبرگزاری کار ایران

توضیحات رییس فرهنگسرای نیاوران درباره حاشیه‌های لغو یک کنسرت؛

لغو به دلیل زنانه بودن صدای خواننده کذب محض است/ دلیل عدم برگزاری کنسرت مجید سالاری تاخیر طولانی در اجرا و بی‌نظمی بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۷۵۶

روز گذشته یکشنبه بیست و ششم تیرماه کنسرت مجید سالاری خواننده اهل بندرعباس در فرهنگسرای نیاوران برگزار نشد. رییس فرهنگسرا گفت دلیل برگزار نشدن کنسرت به هیچ وجه صدای زنانه مجید سالاری نبوده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته یکشنبه بیست و ششم تیرماه کنسرت مجید سالاری در فرهنگسرای نیاوران لغو شد. این در حالی بود که برخی رسانه‌های داخلی و خارجی علت برگزار نشدن کنسرت را زنانه بودن صدای مجید سالاری دانسته بودند. تهیه‌کننده این کنسرت نیز طی گفتگو با برخی رسانه‌ها عدم برگزاری کنسرت را تایید کرده بود. 

ابوالفضل همراه (رییس فرهنگسرای نیاوران) در اینباره به ایلنا گفت: اولا برخلاف تیتری که دوستان در رسانه‌ها می‌زنند علت‌ عدم برگزاری کنسرت مجید سالاری لغو آن نیست. من استفاده از واژه لغو را درست نمی‌دانم چون واقعیت ماجرا این است که کنسرت تمدید نشده؛ که دلایلی داشته است. 

وی افزود: اگر سایت «ایران کنسرت» و «تیوال» را هم ببینید، مشاهده خواهید کرد که جمله تمدید شد قید شده است و نوشته نشده این کنسرت دو شب است. اصلا قرار بود دوستان برگزار کنسرت فقط یک شب (شنبه بیست و پنجم تیرماه) در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه بروند. در واقع از همان اول کنسرت برای یک شب مجوز گرفته بود. از طرفی ما یک نمایش هم روی صحنه داریم که قرار است تا آخر ما اجرا داشته داشته باشد. 

همراه در ادامه توضیحاتش گفت: دوستان خیلی اصرار داشتند که از مجید سالاری که اتفاقا دوستش دارم، حمایت شود چون مدتهاست برنامه‌ای برگزار نکرده است. به هرحال فرهنگسرای نیاوران و خودم طی این دوسال انتصاب همواره از هنرمندان حمایت کرده‌ایم. اگر به برنامه‌های ما نگاه کنید، متوجه خواهید شد خیلی از کنسرت‌هایی که دیگر سالن‌ها و نهادهای فرهنگی به آن‌ها اجرا نمی‌دهند را حمایت می‌کنیم. ما حتی از کنسرت‌های بانوان و گروه‌های آن‌ها حمایت می‌کنیم و تاکنون گروه‌های متعددی متشکل از زنان هنرمند در نیاوران روی صحنه رفته‌اند و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد. شخصا همیشه پای کار هنرمندان هستم و کنارشان ایستاده‌ام. 

رییس فرهنگسرای نیاوران در ادامه گفت: آقای خسرو بیگی که تهیه‌کنندگی کنسرت مجید سالاری به عهده دارد خیلی اصرار داشت برنامه یک شب دیگر هم روی صحنه برود. ما از گروه نمایشی خواهش کردیم اگر امکانش هست اجرای‌شان را لغو کنند تا کنسرت روز یکشنبه هم برگزار شود. اگر لغوی وجود داشته از سوی گروه تئاتری بوده که اجرا داشته‌اند تا اعضای کنسرت به اجرای قطعاتشان بپردازند. حتی یک روز مانده ما با دفتر موسیقی تماس گرفتیم تا در زمینه ارائه مجوز و برگزاری با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند؛ که این اتفاق افتاد. 

همراه ادامه داد: موضوعی که وجود داشت این بود که من با تهیه‌کننده شرط کردم. گفتم من دو سال است مدیریت فرهنگسرای نیاوران را به عهده دارم و نظم مهمترین مقوله‌ای است که روی آن تاکید دارم و از همه گروه‌ها هم می‌خواهم رعایتش کنید. به تهیه‌کننده گفتم همین درخواست را از شما هم دارم. تاکید کردم که برنامه‌تان راس زمان مشخص شده برگزار شود و خواستم که تاخیر نداشته باشند. روی نظم مخاطبان و رعایت شئونات نیز تاکید دارم و در اینباره تمهیدات لازم را هم به کار می‌گیریم. به هرحال از تهیه‌کننده خواستم شآن هنر و هنرمند حفظ شود. خواستم که به مخاطبان رعایت شئونات را اطلاع دهند و آن را الزامی تلقی کنند. 

وی ادامه داد: تهیه‌کننده و دیگر دوستان تمام شرط‌ها را پذیرفتند. روز اجرا که فرا رسید خودم آنجا ماندم تا ببینم شرایط چگونه است. ما از ساعت دوازده ظهر سالن را در اختیار گروه کنسرت قرار دادیم. گروه تازه به سالن آمد و صدابردارشان با تاخیر به آن‌ها پیوست. به همه اعلام شده بود که نیم ساعت پیش از اجرا در فضای مربوطه حضور یابند این در حالی بود که برنامه با تاخیر مواجه شد. کنسرتی که قرار بود ساعت شش عصر اجرا شود به ساعت هفت موکول شد. 

همراه تاکید کرد: من از قبل شرط کرده بودم و گفته بودم؛ یک سانس اجرا ساعت شش تا هفت و نیم است. و در نوبت بعد هم زمان ساعت نه تا ده و نیم است. تاکید کردم که اجرا به اذان نخورد و اینکه با برنامه‌های دیگر تلاقی پیدا نکند. متاسفانه مردم یک ساعت و نیم پشت در بودند و به ما اعتراض می‌کردند که دلیل این اوضاع چیست؟ ما گفتیم مقصر ما نیستیم. به هرحال مردم یک ساعت و نیم پشت در بودند و متاسفانه برخی هم شئونات را رعایت نمی‌کردند و عده‌ای هم عکس و فیلم می‌گرفتند. 

او با تاکید بر اینکه اصلا قرار نبود اجرا دو شب یا بیشتر باشد، افزود: ما در واقع به برگزاری برنامه کمک کردیم و آقای سالاری هم انصافا با ما همکاری کردند. اما من به دلایلی که گفتم و به دلیل بی‌نظمی ایجاد شده گفتم دیگر اجرا را تمدید نخواهم کرد. همان‌جا خواستم اگر در سایت‌ها بلیت‌فروشی دارند، متوقفش کنند. 

ابوالفضل همراه درباره شائبه لغو کنسرت به دلیل زنانه بودن صدای مجید سالاری گفت: این خبر کذب کامل است و همین‌جا صراحتا آن را تکذیب می‌کنم. جالب است از هرکس می‌پرسم چه کسی چنین نقل قولی کرده و از سوی چه کسی بوده؟ می‌گویند خبر نداریم و نمی‌دانیم. یا می‌گویند ما نگفتیم. 

او اذعان داشت: اینکه من یا هرشخص دیگری از سوی دیگران نقل قول‌های غلط کنیم و کارهایی را به آن‌ها منتصب کنیم درست نیست. 

همراه بیان کرد: شخصا با مجید سالاری تماس گرفتم و گفتم برنامه‌ام این بود که پس ماه محرم و صفر دوباره کنسرتت را تمدید کنم. 

وی افزود: من خودم اهل فرهنگ و هنر هستم و همواره کارم حمایت از هنرمندان بوده است. تا به امروز کسی نگفته تو از موسیقی بانوان حمایت می‌کنی! کاری که هرکسی انجامش نمی‌دهد. فرهنگسرای نیاوران همیشه حامی هنرمندان است. برنامه‌هایی بوده که لغو شده‌اند و برای تداوم آن‌ها تلاش کرده‌ام و اجرا دوباره از سر گرفته شده است. 

او گفت: اینکه خبری را به دروغ منتشر کنند کار درستی نیست. 

همراه در پایان صحبت‌هایش گفت: از طریق رسانه شما اعلام می‌کنم که همیشه کنار هنرمندان بوده‌ایم و خواهیم بود و تمام قد کنار هر کار و رویداد مجوزدار هستیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم. تاکید ما بر رعایت قوانین و چهارچوب‌ها و البته نظم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز