خبرگزاری کار ایران

کتاب «ریکور (راهنمایی برای سرگشتگان)» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۰۹۹

کتاب «ریکور (راهنمایی برای سرگشتگان)» با تکیه بر معرفی فلسفه ریکور ترجمه و در اختیار خوانندگان فارسی زبان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «ریکور (راهنمایی برای سرگشتگان)» اثر دیوید پلاور با ترجمه ندا غیاثی در بازار نشر توزیع شد. این محصول در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات ققنوس به تیراژ ۱۱۰۰ در قطع و اندازه‌ی رقعی با قیمت ۱۷۰ هزار تومان به چاپ رسیده است. 

در پشت جلد کتاب آمده است: 

مجلد ریکور راهنمایی برای سرگشتگان از مجموعه «راهنمایی برای سرگشتگان» یکی از جامع‌ترین شرحهایی است که در باب اندیشه ریکور به نگارش درآمده است. پلاور در این کتاب در پی آن است تا با ترسیم سیری تاریخی از اندیشه ریکور راهنمای دقیقی از مفاهیم محوری فلسفه او در اختیار خواننده بگذارد و یکایک جنبه‌های عمده تفکر وی را پوشش دهد. اما آنچه این کتاب را از شرحی مقدماتی فراتر می‌برد کوشش نویسنده برای برجسته کردن سرنخ‌ها و رشته‌های ثابت فلسفه ریکور است تا بتواند خواننده را از جریان پرتلاطم اندیشه او، فراز و فرود مفاهیم و عناوین متنوع چالش‌ها و نقدهای درونی و رویارویی‌اش با متون دیگر فیلسوفان و متفکران عبور دهد و طرحی منسجم از دغدغه ریکور در مقام فیلسوف فراهم کند. 

شاید اهمیت این کتاب برای خوانندگان فارسی زبان دو چندان هم باشد، چراکه نه تنها کتاب‌های اصلی ریکور –بجز یکی دو مورد- به فارسی ترجمه نشده‌اند، بلکه شرح و تفسیر بسیار اندکی از اندیشه او به زبان فارسی در دسترس است که برای فهم اندیشه فیلسوف مهمی چون او بسیار ناچیز است. از این رو این کتاب می‌تواند راهنمایی مناسب برای پژوهشگران و دانشجویان باشد. البته مفاهیم و اصطلاحاتی در متن کتاب آمده که فهمشان وابسته به زمینه مورد بحث و روابط معنایی آن‌ها دارد همچنین برخی از آن‌ها در خود نقد و تفسیرهای مداوم ریکور جرح و تعدیل شده و گاه معنایی دیگر یافته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز