خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

در آماده‌سازی نمایش «لحد» پرونده قتل بابک خرمدین به کمکم آمد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۶۶۰

تاراز پورخدری، بازیگر، نمایش «لحد» که در تالار حافظ، روی صحنه است، آن را اثری چالش‌برانگیز می‌داند که ذهن مخاطب را درگیر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «لحد» بر اثر طرحی از نمایشنامه «جنگل آسفالت» توسط میلاد اردوباری نوشته شده است و  به تهیه‌کنندگی داوود زارع گاریزی و کارگردانی حسین حیدری پور تا سی تیرماه ساعت ۲۰:۳۰ در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

تاراز پورخدری، بازیگر «لحد» درباره این اثر به ایلنا گفت: در این نمایش بیشتر از پرداخت نمایشی به شخصیت‌ها، بخش مستند روایت مورد توجه است.

او ادامه داد: شخصیت حسین که دوست مازیار است و من نقش آن را ایفا می کنم، در نمایشنامه تکلیف شخصیتی و تاثیرگذاری خاصی ندارد و این باعث چالش‌های بسیاری برای من شد. 

این هنرمند افزود: با توجه به اینکه بیش از دو سال از مراحل آماده‌سازی اثر می‌گذرد و من دو ماه آخر به آن اضافه شدم زمان زیادی برای پژوهش نداشتم ولی طی همین دو ماه تبادل اطلاعات بین اعضای گروه کمک بزرگی به من کرد.

بازیگر نمایش «لحد» گفت: خوشبختانه اطلاعات فضای مجازی درباره قتل بابک خرمدین و حتی دیگر پرونده‌های مشابه کمک زیادی به من کرد.

او با اشاره به تاثیر طراحی صحنه و المان‌های دیداری نمایش در ایفای نقش توضیح داد: در یک جمله می‌توانم بگویم که سعید یزدانی فقط طراح صحنه کار نبود. او با این طراحی خاص تکلیف کل نمایش را روشن کرد. استفاده از رنگ قرمز، المان‌های اصلی یک خانه و سطل زباله، استفاده به بهترین شکل از اجزای صحنه برای رساندن پیام نمایش بدون اینکه اضافه باشد از مواردی است که در ایفای نقش بازیگر نیز کمک کننده است. 

پورخدری با بیان اینکه «لحد» برای مخاطبان چالش ذهنی ایجاد می‌کند، گفت: از حسین حیدری پور کارگردان این نمایش و دوست دوران کودکی‌ام، تشکر کنم. من بعد از بیست سال دوری از دنیای تئاتر با اعتماد حیدری‌پور با نمایش «لحد» همراه شدم و این بازگشت به صحنه  و حضور در کنار همکاران حرفه ای برایم بسیار لذت بخش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز