خبرگزاری کار ایران

فراخوان خانواده صادق تبریزی برای نشر کتاب پژوهشی این هنرمند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۸۳۹

نماینده خانواده صادق تبریزی جهت نشر کتاب پژوهشی این هنرمندِ فقید فراخوان داد.

به گزارش ایلنا، مهرداد فلاح (نقاش و نماینده هنری خانواده تبریزی) از مجموعه داران و گالری داران درخواست کرد در صورت در اختیار داشتن اثر یا آثاری از صادق تبریزی، تصویر آن اثر یا آثار را جهت نشر در کتاب، به آدرس ایمیل به نشانی Mehrdadfallah7@yahoo. com یا به صفحه مجازی او در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند و در صورت نیاز با شماره تلفن ۰۹۱۹۹۹۱۷۹۵۴ تماس بگیرند. 

فلاح در توضیح این فراخوان افزود: «با توجه به این که شش سال از درگذشت استاد تبریزی می‌گذرد، جای خالی کتاب پژوهشی درغیاب ایشان احساس می‌شد، از همین رو تصمیم به گردآوری این کتاب گرفتیم. در حال حاضر تنها مرجع موجود درباره ایشان، کتاب هنری یا آرتیست بوک ایشان است که تک ادیشن بوده و دسترسی به آن برای عموم فراهم نیست. یکی دیگر از دغدغه‌های ما از گردآوری این کتاب پژوهشی آن بود که در راستای سامان بخشی به آثار هنرمند حرکت کنیم. لذا از تمامی گالری داران و مجموعه دارانی که اثر یا آثاری از ایشان در اختیار دارند تقاضا می‌کنیم در صورت تمایل، تصویر آن اثر را برای ما ارسال کنند تا در این کتاب پژوهشی به چاپ برسانیم.» 

این نقاش درباره ویژگی‌های این کتاب پژوهشی ادامه داد: «کتاب، دربرگیرنده تمام دوره‌های کاری هنرمند است و همچنین تمام نقدها و نظرهایی که از سال ۱۳۳۸ به بعد از سوی منتقدان و صاحب نظران درباره ایشان نوشته شده است و همین طور تمامی سخنان و گفته‌های افراد شاخص درباره ایشان در این کتاب گردآوری خواهد شد. ویژگی مهم این کتاب آن است که در دسترس عموم علاقمندان هنر خصوصاً دانشجویان و جوانان و نیز مجموعه داران و خریداران قرار خواهد گرفت.» 

فلاح ابراز امیدواری کرد با چاپ این کتابِ پژوهشی، دوستداران استاد تبریزی با آثار ونقد‌هایی که در زمان زندگی هنری این هنرمند نوشته و منتشر شده و تاکنون پراکنده بود وجمع آوری نشده، بیشتر آشنا شوند.

گفتنی است صادق تبریزی پایه‌گذار نقاشی‌خط در ایران و از پیشگامان مکتب «سقاخانه» پاییز سال ۹۶ در سن ۷۹ سالگی در لندن درگذشت. نصرالله افجه‌ای در گفت‌وگویی اعلام کرده است صادق تبریزی نخستین کسی است که هنر نقاشیخط را به شکل امروزی و معاصرش ابداع کرد و برای جامعه به نمایش گذاشت و در بروز و ظهور آن نقشی مهم ایفا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز