خبرگزاری کار ایران

«نگاهی به فروغ فرخزاد» به چاپ هشتم رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۸۶۹

کتاب «نگاهی به فروغ فرخزاد» اثر سیروس شمیسا ازسوی انتشارات مروارید با تیراژ ۲۲۰ نسخه با قیمت ۲۴۰ هزار تومان به چاپ هشتم رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «نگاهی به فروغ فرخزاد» جهت آشنایی بهتر با این شاعر معاصر است و برخی از اشعار او سطر به سطر معنی شده و مورد بررسی قرار گرفته است. این کتاب در سیصد و بیست سعی دارد نمادها و سمبل‌ها، مفاهیم، مضامین و پس زمینه اشعار «فروغ فرخزاد» و واژگان و ترکیب‌هایی که بیشتر از بقیه به کار می‌گرفت را با ارائه نمونه‌ها و مثال‌های متعدد، تجزیه و تحلیل قرار دهد. 

نویسنده در این مجموعه بیشتر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد» را مورد نقد و بررسی قرار داده و بازنمایی ابعاد مختلف آن، جهان بینی «فروغ فرخزاد» را در آن برهه از زندگی‌اش زیر ذره بین می‌برد. 

در قسمت‌های دیگر کتاب «نگاهی به فروغ فرخزاد» نویسنده میان فروغ و سهراب سپهری، مقایسه‌ای صورت داده و اشعار و اندیشه‌ی این دو شاعر را با قیاسی تحلیلی، مورد بررسی قرار داده است. دکتر «سیروس شمیسا» در خلال این کند و کاوها در افکار، و بالا و پایین کردن اشعار و آثار به جا مانده از «فروغ فرخزاد»، علاوه بر متن شعرهای او، از دیگر منابع اطلاعاتی نظیر نامه‌های فروغ، مصاحبه‌هایش و همچنین خاطرات به جا مانده از او، بهره گرفته است.

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز