خبرگزاری کار ایران

علی رهبری با آثار «بتهوون» در «هانچو»

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۸۶۳

علی رهبری به زودی در شهر هانچوی چین ببا ارکستر فیلهارمونیک این شهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، علی رهبری در روز جمعه ۱۴ مهرماه به دعوت شهر تاریخی و توریستی هانچو در چین با ارکستر فیلهارمونیک هانچو روی صحنه می‌رود. 

ارکستر فیلهارمونیک هانچو که معمولا در سالن اپرای شهر هانچو روی صحنه می‌رود دارای ۸۰ عضور رسمی است و یکی از ۵ ارکستر سمفونیک در کشور چین است که علی رهبری در این فصل هنری رهبری خواهد کرد. 

این کنسرت با عنوان «صدای با شکوه» به آثار لودویک فان بتهوون آهنگساز بزرگ آلمانی اختصاص داده شده است. در این کنسرت گرهارد اوپیتس نوازنده مشهور آلمانی علی رهبری را همراهی می‌کند. 

گرهارد اوپیتس که در کشورهای مختلف با علی رهبری همراهی داشته است شهرت خاصی در جهت اجراهای آثار بتهوون پیدا کرده است. 

در این کنسرت اورتور اگمونت، موسیقی متن نمایشنامه گوته، کنسرتو پیانوی شماره ۵ معروف به کنسرت امپراتور و سمفونی شماره ۳ معروف به سمفونی قهرمانی اجرا خواهند شد، این سمفونی توسط بتهوون به ناپولیون بناپارت هدیه شده است. 

بتهوون در طول زندگی خود آثار بسیاری آفرید که ۹ سمفونی، پنج کنسرتو پیانو، یک کنسرتوی ویولن، سی و دو سونات برای پیانو، شانزده کوارتت زهی، دو مس و اپرای فیدلیو از آن جمله‌اند. 

علی رهبری که اکنون سمت رهبری دایم میهان اپرای مارینسکی را به عهده دارد، کلیه آثار سمفونیک این آهنگساز آلمانی را اجرا و اغلب آنها را نیز ضبط کرده است. از جمله آن‌ها می‌توان به رهبری اپرای فیدلیو در شهر مانهایم آلمان با ستاره‌هایی چون گوینیت جونز Gwyneth Jonesو ته او ادام Theo Adam و ضبط کل ۵ کنسرتوی پیانو با خانم یاسمینکا ستانچول Jasminka Stancul برنده مسابقه بتهوون در وین، اشاره کرد. 

اورتور اگمونت بتهوون اولین اثری بود که علی رهبری با آن در سن ۲۵ سالگی در شهرهای تهران و وین همزمان روی صحنه رفت. 

هانچو (Hangzhou) شهری است در شرق کشور چین که مرکز استان ژجیانگ می‌باشد. هانچو شهری توریستی است و جاذبه‌های طبیعی فراوانی برای گردشگران دارد

شهر تاریخی هانچو مرکز تولید ابریشم چین است و از قدیم جزو شهرهای مهم جاده ابریشم بوده است. مارکو پولو از این شهر به عنوان زیباترین شهر چین و بهشت روی زمین نام برده است. 

هانچو یکی از یکصد شهر برتر دنیا بر اساس فهرست جهانی مراکز مالی می‌باشد و جمعیت این شهر بیش از ده میلیون نفر میباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز