خبرگزاری کار ایران

فیلم کوتاه اربعینی «مینی‌بوس» روی آنتن شبکه مستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۲۸۶

دهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینماجوان» با نمایش و بررسی فیلم کوتاه «مینی‌بوس» از شبکه مستند پخش می‌شود. این فیلم روایتی از عشق و ارادت مردم عراق به سالار شهیدان است.

به گزارش ایلنا، دهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینماجوان» شنبه 11 شهریورماه با پخش فیلم کوتاه «مینی‌بوس» روانه شبکه مستند می‌شود. سینماجوان با محوریت پخش، تحلیل و بررسی فیلم‌های کوتاه سینمای ایران و با نگاهی آموزش‌محور به این مدیوم از سینما، به‌صورت مشترک توسط انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه مستند سیما تولید شده است.

نمایش فیلم کوتاه «مینی‌بوس» به کارگردانی ابوذر حیدری، بخش اصلی برنامه این هفته سینماجوان است و نازنین چیت‌ساز مجری برنامه در گفتگو با کارگردان این فیلم کوتاه درباره تجربیات او در عرصه فیلمسازی سخن می‌گوید. در میز نقدوتحلیل برنامه نیز، عطا مجابی در گفتگو با رامتین شهبازی به‌نقد و بررسی این اثر کوتاه سینمایی می‌پردازند. علاوه بر این یحیی رضایی فیلم‌بردار این فیلم کوتاه مهمان سینما جوان است و درباره تجربیات حرفه‌ای خود صحبت می‌کند.  

فیلم کوتاه «مینی‌بوس» اثری سینمایی با موضوع اربعین حسینی است. این فیلم عشق و ارادت مردم عراق به سالار شهیدان را روایت می‌کند که چگونه خطرات نیروهای صدام را به جان می‌خریدند و مخفیانه از میان نخلستان‌ها راهی زیارت امام حسین (ع) می‌شدند. مسلم ربیعی فر، عبدالرضا نصاری، سید عباس سعداوی و آمنه پور حسین از جمله بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه معرفی این فیلم کوتاه آمده است: «مسافران مینی بوسی در حال هل‌دادن آن برای رسیدن به مقصد هستند. ولی مینی‌بوس خراب نیست!»

در بخش دیگری از قسمت دهم «سینماجوان»، سید حسن حسینی با جدیدترین شماره از پرونده «ژانرهای سینمایی» مقابل دوربین حاضر شده و درباره ژانر جنایی صحبت می‌کند.

برنامه «سینماجوان» به تهیه‌کنندگی فاطمه بوربور و اصغر احمدپور شنبه‌ها ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن یکشنبه ساعت ۰۰:۰۰ و ۱۰ صبح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز