خبرگزاری کار ایران

کتاب «شکاف دیجیتال سوم» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۹۶۲

کتاب «شکاف دیجیتال سوم» توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «شکاف دیجیتال سوم؛ رویکردی وبری به نابرابری‌های دیجیتال» نوشته ماسیمو راگِندا با ترجمه علی راغب به همت انتشارات ققنوس در شمارگان ۷۷۰ نسخه با قیمت ۱۴۰ هزار تومان منتشر و راهی بازار نشر شده است. 

این کتاب از چارچوب نظری ماکس و برابری تحلیل پدیده‌های شکاف دیجیتال و نابرابری‌های دیجیتال در زمینه قشربندی اجتماعی استفاده می‌کند. هدف کتاب نیز ارائه مفهوم قشربندی و نابرابری‌ها در فضای دیجیتال به منظور روشن شدن این امر است که آیا شکاف دیجیتال صرفا اشکال سنتی نابرابری را گسترش می‌دهد یا اینکه شامل اشکال جدیدی نیز می‌شود. 

ماسیمو راگندا، نویسنده این‌کتاب مدرس ارشد دانشگاه نورثومبریای انگلستان است و دغدغه اصلی‌اش شکاف دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی است. او همچنین معاون رئیس گروه کاری شکاف دیجیتال (IAMCR) و همکار گروه تحقیقاتی اینترنت و جامعه دانشگاه نورثومبریا است. 

نویسنده کتاب پیش‌رو معتقد است شکاف دیجیتال در عصر کنونی، نشان‌دهنده شکاف یا تقسیم دوگانی نیست، بلکه پیوستاری مبتنی بر درجات مختلف دسترسی و سطح استفاده از فناوری اطلاعات است. موضع جبرگرایانه فناوری که دسترسی به فناوری را قادر به حل مشکلات اجتماعی از جمله مشکلات نابرابری اجتماعی، دموکراسی، آزادی، روابط اجتماعی و احساس تعلق اجتماعی می‌داند، گمراه کننده است. کاهش شکاف بین کسانی که به اینترنت وصل می‌شوند و کسانی که به اینترنت وصل نمی‌شوند با ارائه دسترسی فیزیکی ارزان‌تر و سریع‌تر به‌طور خودکار شکاف نابرابری‌های دیجیتال را پر نمی‌کند. ابعاد و الگوهای دیگر می‌توانند نابرابری‌ها را ایجاد و تقویت کنند و فاصله بین شهروندان یا کاربران را افزایش دهند. 

کتاب «شکاف دیجیتال سوم»، ۵ فصل اصلی دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «تحول شکاف دیجیتال»، «چرا وبر هنوز اهمیت دارد؟»، «قشربندی دیجیتال: طبقه، گروه منزلتی و احزاب در عصر اینترنت»، «فرصت‌های زندگی و سطح سوم شکاف دیجیتال»، «نکات و پیشنهادهای پایانی».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز