خبرگزاری کار ایران

سهمِ کنسرت‌های نیمه اول مهرماه تنها سه کنسرت در تهران...

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۶۶۲

چند روز پیش از آغاز ماه محرم بود که برگزاری کنسرت‌ها بنا به روال هرساله تعطیل شد. حال با وجود گذشت چند روز از پایان ماه صفر هنوز کنداکتور برگزاری کنسرت‌ها از سوی دفتر موسیقی و سایت‌های فروش منتشر نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برگزاری کنسرت‌های پاپ، سنتی، ارکسترال و نواحی یکی از مهم‌ترین اتفاقات در عرصه موسیقی است چراکه بخشی از اقتصاد موسیقی با گردش مالی و اقتصادی این بخش مرتفع می‌شود. طبیعتا با فرارسیدن ماه محرم و صفر، کنسرت‌ها تعطیل می‌شوند و پس از این ایام است که بار دیگر اجراها با شتاب آغاز می‌شوند. حال آنکه با پایان یافتن ماه محرم و صفر هنوز برنامه‌ای برای برگزاری کنسرت‌ها از سوی دفتر موسیقی و موسسات و کنسرت‌گذاران ارائه نشده است گرچه عموما در نیمه اول مهرماه کنسرت‌های محدودی برگزار می‌شود که اغلب در سبک‌های عامه‌پسند قرار نمی‌گیرند.

ازسویی اگر به قیمت بلیت‌های کنسرت در ماه‌های گذشته نگاهی بیندازیم درخواهیم یافت که ارقام بلیت‌های سبک پاپ تا هفتصد هزارتومان افزایش یافته است! اتفاقی که در موسیقی ارکسترال و نواحی و سنتی رخ نداده است. در حال حاضر بالاترین قیمت بلیت کنسرت‌های ارکسترال که معمولا تالار وحدت محل اجرای آن‌هاست سیصد و پنجاه هزار تومان است. رقمی که باید آن را کف قیمت بلیت‌های پاپ دانست. بدون شک موسیقی جدی و شاید کم‌مخاطب‌تر برای ادامه حیات به چرخه اقتصادی مستحکم‌تری نیاز دارد آنهم در شرایطی که کنسرت‌های پاپ پرتعداد پیش می‌تازند. لذا تعداد کثیر نوازندگان ارکستر را باید تنها یکی از الزامات افزایش قیمت بلیت‌ها دانست که این موضوع هم عموما در قیمت‌گذاری کنسرت‌ها لحاظ نمی‌شود و هنوز پاپ باوجود حداقلی بودن شمار نوازندگان گرانتر از دیگر انواع موسیقی است.

اما بر اساس اعلام سایت‌های فروش در روزهای پیش‌رو تنها چهار کنسرت برگزار می‌شود که همگی به پایتخت اختصاص دارند. 

تالار وحدت

ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، پنجم و ششم مهرماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. 

سهمِ کنسرت‌های نیمه اول مهرماه تنها سه کنسرت در تهران...

بلیت‌های روز پنجشنبه ششم مهرماه به طور کامل فروخته شده‌اند و مخاطبان می‌توانند برای روز چهارشنبه اقدام به خرید بلیت کنند. قیمت‌های کنسرت ارکستر سمفونیک تهران بر اساس جایگاه و صندلی‌ها از صد هزارتومان تا سیصد و بیست هزارتومان متغیر است. زمان اجرای این کنسرت در هر دو شب ساعت ۲۱:۳۰ است. 

قطعات قابل اجرا در کنسرت مذکور عبارتند از سمفونی هفتم اثر لودویک فان بتهوون، رقص در سمنگان اثر حسین ناصحی تهرانی، رقص‌های مجار شماره ۱.۴، ۵ و دهم اثر یوهانس برامس. 

گفتنی است انتخاب منوچهر صهبایی به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران طی ماه‌های گذشته حاشیه‌هایی در پی داشته است. در ادامه این ماجرا بود که چهل نوازنده باسابقه ارکستر به خواست صهبایی اخراج شدند اما پس از مدتی با ضمانت محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد مجددا به ارکستر بازگشتند. 

کنسرت رسیتال پیانو

یکی دیگر از کنسرت‌های پیش رو در نیمه اول مهرماه کنسرت رسیتال پیانوی فریدون ناصحی است که روز جمعه هفتم مهرماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. 

سهمِ کنسرت‌های نیمه اول مهرماه تنها سه کنسرت در تهران...

قیمت بلیت‌های این کنسرت از صد هزارتومان تا سیصد هزارتومان متغیر است. علاقمندان می‌توانند برای خرید بلیت به سایت‌های فروش مراجعه کنند. گفتنی است این کنسرت تنها یک سانس ۲۱:۳۰ اجرا خواهد داشت. 

فرهنگسرای نیاوران

گروه «شهپر»

گروه شهپر هم یکی دیگر از گروه‌هایی است که قرار است روز دوشنبه دهم مهرماه طی یک سانس ساعت ۱۹:۰۰ در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برود. 

قیمت‌های این برنامه دویست و پنجاه هزارتومان، سیصدهزارتومان و سیصد و پنجاه هزارتومان تعیین شده است.

سهمِ کنسرت‌های نیمه اول مهرماه تنها سه کنسرت در تهران...

اعضای گروه شهپر در این برنامه به اجرای موسیقی فیوژن با اشعاری از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی خواهند پرداخت. گفتنی است بلیت‌های این کنسرت به طور کامل فروخته نشده و مخاطبان برای خرید هنوز فرصت دارند.

کاخ سعدآباد

تالار «عطار»

تالار عطار واقع در مجموعه فرهنگی هنری سعدآباد در اواخر شهریور و اوائل مهرماه میزبان اجرایی است که «قصه ترانه‌های ماندگار» ماندگار نام دارد. 

اجرای «قصه ترانه ماندگار» که می‌توان آن را موسیقی‌نمایش نامید توسط سیدجلال‌الدین دری کارگردانی شده و آزیتا موگویی تهیه‌کنندگی آن را به عهده داشته است. 

سام قریبیان، محمدرضا مالکی، محمد نادری، محمد معتضدی، آرش فلاحت پیشه، فریبا نادری، پانته آ مهدی نیا، محیا دهقانی، نگین خامسی، نورا هاشمی و فرانک جواهری در این اثر ایفای نقش می‌کنند. 

گفتنی است حجت اشرف‌زاده و سالار عقیلی خوانندگانی هستند که هر کدام دوشب اجرا خواهند داشت. 

داستان اثر درباره شش ترانه ماندگار تاریخ موسیقی ایران است که «تنهایی»، «شاخه گل»، «مرا ببوس»، «زندگی»، «یاردبستانی»، «ای ایران» را شامل می‌شوند. طی اجرا در هر بخش داستانی درباره ترانه‌ها روایت می‌شود. 

«قصه ترانه‌های ماندگار» طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۲۹ و سی‌ام شهریور طی سانس‌های ۲۰:۱۵ و ۱۹:۱۵ روی صحنه می‌رود. خوانندگی این دو اجرا به عهده حجت اشرف‌زاده است. در ادامه طی روزهای پنجشنبه و جمعه، سی‌ام و سی و یکم مهر ماه نیز «قصه ترانه ماندگار» با خوانندگی سالار عقیلی روی صحنه می‌رود. زمان اجرای این دو کنسرت ساعات ۲۰:۱۵ و ۱۹:۰۰ اعلام شده است. گفتنی است بلیت‌های این کنسرت از ۱۷۰ هزار تومان تا ۵۵۰هزارتومان متغیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز