خبرگزاری کار ایران

ادامه همکاری علی رهبری با تالار مارینسکی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۸۲۶

علی رهبری در سومین فصل هنری متوالی به عنوان رهبر دایم میهمان با اپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ همکاری می کند.

به گزارش ایلنا، در روز جمعه پنجم آبان ماه علی رهبری با آثاری از دورژاک و چایکوفسکی سومین فصل هنری متوالی خود را در تالار مارینسکی آغاز خواهد کرد. 

مجموعه اپرای مارینسکی با داشتن بیش از ۴۰۰ نوازنده ۲۵۰ خواننده گروه کر، ۳ تالار بزرگ اپرا و چندین سالن کنسرت مختلف به عنوان بزرگترین مجموعه موسیقیایی جهان بشمار می‌آید و در این تالار آهنگسازانی چون کورساکف، چایکوفسکی، راخمانینوف، شوستاکوویچ و صدها آهنگساز بنام جهان آثار خودر را به روی صحنه برده اند. 

در فصل هنری ۲۰۲۱-۲۰۲۲ میلادی بود که علی رهبری رهبر و آهنگساز بین المللی ایرانی، توسط والری گرگیف مدیر کل مجموعه اپرای مارینسکی برای ۲ برنامه مختلف با آثاری از آهنگسازان مشهور روسی چون چایکوفسکی، کورساکفوف و شوستاکوویچ دعوت شد. بعد از این کنسرت‌ها به پیشنهاد نوازندگان ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی و موافقت والری گرگیف بلافاصله سمت رهبری دایم میهمان مارینسکی به علی رهبری واگذار شد. 

در فصل هنری ۲۰۲۲-۲۰۲۳ علی رهبری در یک سیکل موسیقی شرق و غرب ۱۲ برنامه مختلف در کنار آهنگسازان مشهور روسی و غربی آثاری از آهنگسازان کشورهای ارمنستان، ترکیه، تاجیکستان، آذربایجان و موسیقی فلامنکو را نیز روی صحنه برد. 

در این سیکل چنین گفت زرتشت اثر علی رهبری، که حدود ۷۰ دقیقه می‌باشد نیز با صدای رضا فکری اجرا شد. 

در پایان این فصل هنری والری گرگیف در برنامه‌ای تلویزیونی ویژه‌ای از علی رهبری قدردانی و تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز