خبرگزاری کار ایران

کشف راه‌آب سفالی متعلق به آخرین دوره سیلک

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۵۰۵

فصل دوم از مرحله سوم طرح بازنگری محوطه تاریخی سیلک آغاز شد و یکی از دستاوردهای زودهنگام این فصل از کاوش، کشف راه‌آب سفالی متعلق به آخرین دوره سیلک است که تشخیص کارکرد دقیق آن نیازمند بررسی‌های بیشتر در ادامه کاوش است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، فصل دوم از مرحله سوم طرح بازنگری محوطه تاریخی سیلک با همکاری دانشگاه کاشان، موزه ملی ایران و پایگاه میراث‌فرهگی سیلک و به سرپرستی مشترک جبرئیل نوکنده و جواد حسین‌زاده در حال انجام است.

جبرئیل نوکنده (سرپرست هیأت باستان‌شناسی) گفت: یکی از مهمترین اهداف این فصل از کاوش در تپه جنوبی سیلک، پاسخ به این پرسش اساسی است که وضعیت سیلک در دوره‌های پنجم و ششم (آخرین مراحل استقراری این تپه) چگونه بوده و علل متروک شدن سیلک چیست.

او خاطرنشان کرد: با وجود کاوش‌های گسترده طی سده اخیر، همچنان اطلاعات پژوهشگران در مورد این بازه زمانی اندک و ناقص است.

نوکنده، فراهم کردن شرایط برای بازدید گردشگران از یافته‌ها و آثار باستان‌شناسی در خود محوطه را یکی دیگر از اهداف این فصل خواند و اظهارکرد: گرچه تاکنون پژوهش‌های گسترده‌ای در محوطه تاریخی سیلک انجام شده است، همچنان آثار قابل ارائه برای بازدیدگنندگان در خود محوطه وجود ندارد.

رییس موزه ملی ایران با اشاره به اینکه فصل دوم از مرحله سوم طرح بازنگری محوطه تاریخی سیلک با مجوز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری آغاز شده ابراز امیدواری کرد که این فصل از کاوش و ادامه آن در سالهای آینده فرصت تبدیل شدن این محوطه به سایت‌موزه را فراهم کند.

او در پایان تصریح‌کرد: یکی از دستاوردهای زودهنگام این فصل از کاوش، کشف راه‌آب سفالی متعلق به آخرین دوره سیلک است که تشخیص کارکرد دقیق آن نیازمند بررسی‌های بیشتر در ادامه کاوش است.

 کشف راه‌آب سفالی متعلق به آخرین دوره سیلک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز