خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با مدیرعامل خانه کتاب مطرح شد؛

چرایی برگزاری هفته کتاب در قرن جدید به سبک دهه ۶۰/ یارانه ۲۵درصدی تخفیف به ازای هر کد ملی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۸۷۷

سی و یکمین دوره هفته کتاب درحالی با شعار «آینده خواندنی است» برگزار خواهد شد که بیشتر برنامه‌های این هفته رنگ و بوی دهه ۶۰ را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شعار سی و یکمین دوره هفته کتاب «آینده خواندنی است» است، با این وجود بیشتر برنامه‌های نهادها و ارگان‌های مرتبط با کتاب  به برگزاری نمایشگاه و نشست و رونمایی کتاب ختم می‌شود و در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی جای خاصی برای آینده خواندنی در نظر  گرفته نشده.

علی رمضانی (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات و دبیر سی و یکمین دوره هفته کتاب) در پاسخ به این سئوال که با نگاهی به برنامه‌های نهادهای مختلف که قرار است میزبانی هفته کتاب را داشته باشند بیشتر حال و هوای دهه ۶۰ شمسی احساس‌ می‌شود تا عصر دیجیتال و نوآوری، گفت: می‌توان درباره ارزیابی مطرح شده گفتگو کرد اما آینده‌ای که در آثار منتشر شده داخل کشور و آثار تولیدی در دنیا که در کشور ما در مسیر ترجمه‌ قرار می‌گیرد، از مسیر خواندن، دانایی و آگاهی اتفاق می‌افتد.شعار هفته کتاب امسال نیز این موضوع را پیگیری می‌کند که اگر قرار است در کشور پیشرفتی داشته باشیم و توسعه اتفاق بیافتد در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، آموزشی و فرهنگی ارتقا پیدا کنیم،  کشور حتما باید از مسیر خواندن و ارتقا آگاهی باشد. 

او درخصوص جایگاه هوش مصنوعی و دنیای دیجیتال در سی و یکمین دوره هفته کتاب نیز گفت: شیوه‌های جدید مورد بررسی در نشست‌ها قرار خواهد گرفت چراکه موارد جدید که وارد جامعه می‌شود در مرحله نخست باید مورد بررسی قرار گیرد و سپس ابعاد آن در حوزه تولید محتوا، نشر، ترویج و... سنجیده شود. سپس مورد استفاده قرار گیرد. 

رمضانی همچنین درخصوص تخصیص یارانه یا تخفیفات خاص برای خرید کتاب در هفته کتاب گفت: یارانه خرید کتاب به آن بخش از خریداران تعلق می‌گیرد که از سامانه خرید کتاب، خرید کنند. برای هر ایرانی یارانه تخفیف ۲۵ درصدی تا سقف خرید ۴۰۰ هزارتومان درنظر گرفته شده. یعنی هریک از اعضای یک خانواده که بیش از ۱۸ سال سن داشته باشد می‌تواند از این یارانه استفاده کند.

این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که در «سامانه خرید از کتابفروشی» به هر کد ملی که سیم‌کارت تلفن همراه به نام آن ثبت شده باشد، مبلغ یک‌میلیون ریال یارانه خرید کتاب تعلق می‌گیرد. این مبلغ به معنی ۲۵درصد تخفیف خرید تا سقف ۴۰۰هزار تومان است و این یارانه در طول سال نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز