خبرگزاری کار ایران

دردنامه شورای‌عالی خانه هنرمندان در واکنش به آشوب‌های جهان امروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۰۳۳

شورای عالی خانه هنرمندان ایران با انتشار دردنامه‌ای، ضمن انتقاد از آشوب‌ها و جنگ طلبی‌های برآمده از جهان امروز، با ستایش صلح، برقراری آرامش و امنیت در همه سرزمین‌ها را آرزو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، متن این دردنامه بدین شرح است: 

«به نام صلح                                                 

اینک که بشر پس از گذر از فراز و فرود تجربه سنگین، پرهزینه و عبرت‌آموز تاریخ و با افتخار و غرور، به دستاوردهای عظیمش همچون علم، آگاهی و عقلانیت می‌پندارد توانسته است بر مدیریت جهان خویش و تحقق آرزوها و آرمان‌های انسانی، اخلاقی و متعالی‌اش تسلط یابد و بر این چیرگی خویش ببالد. 

 در روزگاری که آسمان جهانش هنوز از خاطره سیاه ابرهای سنگین دو جنگ ننگین جهانی مکدر و مجروح است، شاهدیم بار دیگر چگونه بشر به جان هستی خویش افتاده و مستانه سودای غریو گوش خراش مرگ غیر را در خیالش و با شهوتی بیش از پیش مزه مزه می‌کند. 

امروز که بشر بیش از همه تاریخ گذشته خود می‌تواند به مدد اندیشمندان، نخبگان، علوم پیشرفته نوین و تکنولوژی‌های حیرت‌انگیز، جهانی زیباتر، صلح‌آمیزتر، آرام‌تر، زندگی بخش‌تر و سبزتر را به خود و به تنها منزلگاهش هدیه دهد، شاهدیم چگونه راه کج پیشه کرده و از آن همه دستاوردهای متعالی در جهت جنگ افروزی، نابودی و نفاق و نفرت و کینه بهره می‌جوید.  

رسانه‌های عالم‌گیر به جای انتشار و بشارت عشق، بر شیپور جعل و نفرت می‌دمند. سیاستمداران و سیاست‌بازان عرصه قلدری و قدرت بر کهنه طبل‌های عقده‌های تاریخی خویش می‌کوبند و سرمایه‌داران و سوداگران مستکبر از این سفره پر از خون و رنج طعامی لذیذ برای خود دست و پا می‌کنند. 

لکه شرم ابدی این روزگار تا ابد بر پیشانی بشریت سیاه خواهد ماند ولو آنکه بخواهد به هر استدلال یا بهانه‌ای از ننگش برائت بجوید نخواهد توانست.  

در مذمت جنگ بسیار می‌توان گفت. شر و نکبت جنگ بر کسی پوشیده نیست. شوربختانه جهان را صلح طلبان و آشتی جویان، صبوران و رواداران اداره نمی‌کنند و از همین روست که اولین قربانیان جنگ‌ها همان بی‌گناهان بی‌خبر و یا صلح طلبان روادارند. 

صلح ناعادلانه بر جنگ عادلانه اولاست (سیسرون فیلسوف رومی) زیرا که از پشت صلح زندگی و از پس جنگ، مرگ زاده می‌شود. 

هنرمندان چونان وجدان بیدار و حساس جوامع بشری و به دلیل ماهیت ویژه خود بیش و پیش از سایرین، درد و رنج کودکان و جوانان بی‌گناه، مادران داغدار، پدران بی‌سقف و آشیان و خاموشی لانه‌های طوفان‌زده و مرگ عشق و صلح و مهر را همذات پندارانه حس و احساس می‌کنند. 

ما هنرمندان این سرزمین همچون سایر جان‌های روشن و وجدان‌های بیدار در سراسر گیتی، مراتب انزجار و بیزاری و برائت خود را از جنگ و جنگ‌افروزان، نفرت و نفرت‌پراکنان و کارگزاران پروژه منفور «دیگری سازی»، فارغ از هر گونه دیگرسازی‌های نژادی، قبیله‌ای، جغرافیایی، مسلکی و بیرقی اعلام می‌داریم و دردمندانه و آرزومندانه خواهان پایان بخشیدن فوری به هرگونه خشونت و نفرت و تخریب و کشتار تحت هر بهانه یا استدلال مصلحت اندیشانه هستیم و از جامعه بیدار و آگاه جهان بشری برای کمک به پایان دادن به فجایع بیشتر استمداد می‌طلبیم و اعتراض‌مان را هم‌صدا و هم‌نوا با همه آزادگان جهان با بلندترین غریوش فریاد می‌کشیم. 

زنده باد صلح ننگین باد جنگ»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز