خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه «حافظه» برگزار می‌شود/ مجموعه‌ای از آثار اکسپرسیونیسم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۲۹۱

آثار هومن نصیری در قالب حجم‌ها و نقاشی‌های اکسپرسیون از دهم آذرماه پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه «حافظه» با آثاری از هومن نصیری نقاش و هنرمند اکسپرسیونیست به تاریخ ۱۰ آذر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. 

این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از ۲۸ اثر نقاشی و ۴ اثر حجم از نصیری است. 

رویکرد این نمایشگاه بر اساس شناختِ روند آثار هومن نصیری؛ از ابتدای مسیر هنری و آفرینش‌های خلاقانه‌ی او با توجه به فراز و نشیب‌های حرفه‌ای وی در طول فرآیند خلق نقاشی‌ها و مجسمه‌هایش، صورت خواهد گرفت. 

گالری «با» به همراه ساختار معرفی هنرمندانِ شاخص و معاصر کشور؛ این بار میزبان آثار هومن نصیری خواهد شد. 

هومن نصیری متولد تهران سال۱۳۵۵ است. او مدرک کارشناسی نقاشی خود را از دانشگاه سوره دریافت کرده است. نصیری فعالیت حرفه‌ای خود را از دهه‌ی هفتاد آغاز کرده و تاکنون پانزده نمایشگاه انفرادی و چهل و پنج نمایشگاه گروهی در رزومه‌ی خود دارد. او عضو پیوسته‌ی انجمن نقاشان ایران در سال ۱۳۸۱ تهران بوده و در همان سال هنرمند برگزیده‌ی جشنواره «ایران سرزمین صلح» شده است. 

آریو فرضی در توضیح این نمایشگاه نوشته: «هومن نصیری نقاشی اکسپرسیونیست با روحی شاعرانه است که پس از سال‌ها نقاشی، جهان پیرامونش را با شاعرانگی ذاتی‌اش به رنگ دل خود درآورده است. 

کارهای او قصد بازنمایی واقعیت‌های بیرونی را ندارند بلکه ابژه‌های استحاله شده‌ای هستند که از صافی دید و نگاه هنرمندانه نقاش عبور کرده و زبان شخصی خود را پیدا کرده اند. 

گذر از «فرشته‌ها» و موجودات بالداری که چشم بر زمین دارند، «پرواز»، «پناه»، «برزخ» و در آخر «پرنده‌ها» که درونی‌ترین مجموعه آثار هومن نصیری را تشکیل می‌دهند گواه سفر قهرمانانه هومن‌اند. پرنده‌های هومن که بیشترین آثار نقاشی او را تشکیل می‌دهند در خیال پرواز چشم به آسمان دارند. »

تحرک زیاد طراحی‌های این هنرمند، حسی از پرواز را برای بیننده ایجاد می‌کند که رویای آزادی و فراغت از روزگار پرتنش امروز، نقطه‌ای جذاب را برای مخاطبان آثار او فراهم آورده است. 

مجموعه‌ی «حافظه» از تاریخ ۱۰ آذر تا ۱۷ام همین ماه هر روز از ساعت ۱۷:۰۰ الی ۲۰:۰۰ و در روزهای جمعه از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰ در گالری «با» به نشانی: بلوار ارتش غرب، خیابان نخل، خیابان بهاران، بن‌بست نسترن، ساختمان مدرن پلازا، پلاک ۱، طبقه ششم واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز