خبرگزاری کار ایران

«آوای مرغ آمین» شرحی کامل و متفاوت درباره نیما

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۶۵۹

کتاب «آوای مرغ آمین» با محوریت نیما یوشیج و آثارش به همت انتشارات مروارید منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «آوای مرغ آمین» اثر احمد کریمی حکاک و کامران تلطف با ترجمه سهراب طاووسی به همت انتشارات مروارید با قیمت ۲۳۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار شده است. 

این کتاب، کامل‌ترین شرح زندگی‌نامه‌ای نیما و همان است که خود او در ساعت اولیه پنج تیرماه ۱۳۲۵ در نخستین کنگره نویسندگان ایران و به شکل یادداشتی به همراه سه سروده آخرش در آن جلسه خواند. 

در پشت جلد کتاب آمده است: 

تأثیر و نفوذ گسترده‌ای که شعر، شخصیت و آراء ادبی و فرهنگی نیما یوشیج (۱۲۷۶-۱۳۳۸) در ایران دورۀ پسامشروطه بر جای گذاشته، غیر قابل انکار است. دکتر احمد کریمی حکاک و دکتر کامران تلطّف، دو استاد و پژوهشگر سرشناس رشتۀ زبان و ادبیات و فرهنگ ایران و قلمرو زبان فارسی در ایالات متحدۀ آمریکا در مجموعۀ حاضر، علاوه بر آن‌که خود، سهمی از تحقیق و تحلیل زندگی و آثار نیما را بر عهده گرفته‌اند، تحقیق‌ها و تحلیل‌های شش پژوهشگر نکته‌یاب دیگر در اروپا و آمریکای شمالی را نیز در این موضوع گردآوری کرده و به صورتی ویراسته در دسترس علاقه‌مندان ادبی قرار داده‌اند. در این مجموعه، از نیما و سنت هزارسالۀ شعر فارسی، زندگی نیما، گفت‌وگوی نیما با حافظ، تحلیل داستان «مرقد آقا»ی نیما، و نیز موضوع‌هایی مانند ایدئولوژی و خودانگاری، طبیعت، وحشت سوگوار، فضای بین صداها، و تأثیر بینامتنیتی در شعر نیما آگاه می‌شویم. برگردان فارسی مجموعۀ آوای مرغ آمین با دقت لازم و کافی، محتوای این کتاب خواندنی را در معرض مطالعۀ دوستداران شعر و ادب فارسی قرار می‌دهد. 

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز