خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد:

آمادگی تولید سرود برای باشگاه‌های ورزشی را داریم/ جای خالی سرود‌های حماسی و ورزشی برای بانوان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۹۹۸

مدیر کل دفتر موسیقی می‌گوید دفتر سرود مرکز موسیقی وزارت و فرهنگ ارشاد اسلامی آمادگی آن را دارد برای باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و ورزش بانوان سرود بسازد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی معاونت هنری، محمد الهیاری (مدیر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) درباره اینکه آیا دفتر سرود این نهاد می‌تواند برای باشگاه‌های ورزشی و فدراسیون‌های مختلف سرود تهیه کند، گفت: خاطرم هست درگذشته باشگاه‌های بزرگ کشور همچون پرسپولیس استقلال و حتی سپاهان سرودهایی را داشتند که در این سرودها نام بازیکنان بزرگ و شناخته‌شده آن‌ها شنیده می‌شد.

وی اضافه کرد: طبیعی است نسل جدید با سرودهای قدیمی ورزشی ارتباط برقرار نکند و باید سرودهایی ساخته شود که نام بازیکنان فعلی در آن اثرها وجود داشته باشد، سوای این امر ما در جهان شاهد این موضوع هستیم که سرودها به بحث‌های هویتی تاریخی و سابقه قدمت باشگاه‌ها و ورزش‌های کشورها می‌پردازد و این موضوع به کلیه ورزش‌ها مربوط می‌شود.

الهیاری در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که سرودهای ورزشی احتیاج به یک بانک و گنجینه سرود دارند، گفت: متأسفانه ما در حوزه ورزش و به‌طورکلی در بحث سرود گنجینه و بانک محتوایی نداریم و در برخی ورزش‌ها نیز اگر سرودی ساخته‌شده تنها به قهرمان‌ها می‌پردازد که به لحاظ جنسیتی نیز مردانه است.

وی خاطرنشان کرد: امروز که به برکت انقلاب اسلامی بانوان ما در رشته‌های مختلف در میادین ورزشی می‌درخشند لازم است سرودهایی را به لحاظ محتوایی درباره آن‌ها داشته باشیم.

الهیاری تأکید کرد: دفتر موسیقی و دفتر سرود به‌واسطه ارتباطی که با آهنگسازان تولیدکنندگان و ترانه‌سرایان دارند می‌توانند کمک کنند که ازلحاظ ساخت، پرداخت اثر و محتوا ازلحاظ کیفی سرودها ساخته می‌شود قابل دفاع باشد و باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط می‌توانند روی توان دفتر موسیقی در این مساله حساب کنند.

وی همچنین درباره ارتباط دفتر موسیقی با وزارت آموزش‌وپرورش نیز گفت: دفتر سرود مرکز موسیقی این روزها ارتباط خیلی خوبی با وزارت آموزش‌وپرورش دارد و در جلسات سیاست‌گذاری‌ها فعالان سرود آموزش‌وپرورش شرکت دارند که امید است که حرکت طرفین به سمت یکدیگر باعث شکوفایی هرچه بهتر سرود در مدارس شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز