خبرگزاری کار ایران

در نشست تخصصی گردشگری رفع چالش‌های اجرایی موافقتنامه لغو روادید تاکید شد

لزوم بروزرسانی برنامه لغو روادید گروهی بین دو کشور ایران و روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۹۶۹

نشست تخصصی رفع چالش‌های اجرایی موافقتنامه لغو روادید سفرهای گروهی گردشگری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در نشست تخصصی رفع چالش‌های اجرایی موافقتنامه لغو روادید سفرهای گروهی گردشگری بین ایران و روسیه که روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه در محل معاونت گردشگری برگزار شد، نمایندگان دستگاه‌های ذیربط شامل وزارت امور خارجه، پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، تشکل‌های گردشگری، کانون اتومبیلرانی و جهان‌گردی و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در بازار روسیه با حضور مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری و سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی به  بحث و تبادل نظر درباره بهبود فرآیند اجرای موافقتنامه لغو روادید گروهی گردشگران بین دو کشور پرداختند. 

در این نشست مسلم شجاعی (سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی) ضمن قدردانی از همکاری و تعامل موثر دستگاه‌های کلیدی مرتبط با موافتنامه مذکور اظهار کرد: بهبود فرآیند اجرایی لغو روادید گروهی بین دو کشور موجب ارتقای تجربه بازدید گردشگران و عامل مهمی برای تداوم این امر با سایر کشورها نیز خواهد شد. 

او با اشاره به نزدیک بودن به موعد اتمام سند برنامه اقدام مشترک دو کشور افزود: بروزرسانی روند اجرای موافقتنامه مذکور به منظور به حداقل رسیدن چالش‌ها و ابهامات موجود آن در دستور کار این دفتر قرار دارد. 

شجاعی با تاکید بر افزایش همکاری‌های لازم بین دستگاه‌های مرتبط با این موافتنامه خاطرنشان کرد: در بروزرسانی جدید چالش‌هایی مانند بیمه گردشگران دو طرف، الکترونیکی شدن فرآیند تبادل فرم‌های مرتبط مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ضمن تاکید بر اهمیت شناساندن ظرفیت‌های مختلف کشور به طرف روسی و بهره‌مندی از بازارگردشگری آن کشور تصریح کرد: برگزاری  Road show، سمینارها و همایش‌های تخصصی ویژه تورگردانان روسی علاقه‌مند به فعالیت در بازار ایران با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران، دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر نهادهای مرتبط در آن کشور کمک مهمی به تحقق این امر خواهد کرد. 

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی همچنین بر برگزاری دوره‌های آموزش توجیهی برای نمایندگان دستگاه‌های ذیربط داخل کشور و دفاتر خدمات مسافرتی تاکید کرد. 

همچنین نمایندگان دستگاه‌های مختلف و آژانس‌های دارای تجربه برگزاری تورهای گردشگری براساس فرایند لغو روادید گروهی موضوعات مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و پیشنهادات خود را برای کاهش چالش‌های موجود بیان کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز