خبرگزاری کار ایران

معرفی داوران بخش طراحی و نقاشی در جشنواره هنرهای تجسمی فجر

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۳۱۵

دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با صدور احکامی داوران بخش طراحی و نقاشی این رویداد هنری را معرفی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، امیر عبدالحسینی، دبیرکل جشنواره شانزدهم با صدور احکامی مجزا مصطفی گودرزی، مرتضی اسدی و علی رسولی را به عنوان داوران بخش طراحی و نقاشی این رویداد هنری معرفی کرد. 

مرتضی اسدی متولد ۱۳۳۶، هنرمند و مدرس شناخته‌شده رشته نقاشی محسوب می‌شود. او دارای مدارک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد تصویرسازی از همین دانشگاه و نیز دکتری پژوهش هنر از دانشگاه شاهد است. اسدی در طول سال‌ها حضور و فعالیت مستمر در عرصه هنرهای تجسمی به‌ویژه هنر نقاشی، عناوین و افتخارات گوناگونی را کسب کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به دریافت نشان عالی هنرهای تجسمی از جشنواره فجر، برگزیده دومین و چهارمین دوسالانه نقاشی معاصر ایران، برنده جایزه اولین دوسالانه بین‌المللی نقاشی معاصر جهان اسلام، منتخب طراحی تمبر پستی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد اعلان جهانی حقوق بشر توکیو و… اشاره کرد. این هنرمند علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های معتبر هنری، نمایشگاه‌های بسیاری را نیز در سطوح ملی و بین‌المللی برگزار کرده است. 

علی رسولی متولد ۱۳۳۸، هنرمند رشته نقاشی و دارای مدرک کارشناسی ارشد این رشته است. او طی سالیان اخیر علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های هنری مختلف، نمایشگاه‌های گوناگونی را در سطوح ملی و بین‌المللی برگزار کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به برپایی نمایشگاه در کشورهایی چون ایران، فرانسه، کویت و… اشاره کرد. رسولی در زمینه انیمیشن نیز آثاری را کارگردانی کرده است که این آثار در کشورهایی چون اسپانیا، آلمان، لهستان و… به نمایش درآمده‌اند. عضویت در ترکیب هیئت داوران اولین جشنواره نقاشی دیواری، عضویت در هیئت انتخاب بخش فیلم کوتاه جشن خانه سینما و… از دیگر سوابق این هنرمند است. 

مصطفی گودرزی متولد ۱۳۳۹، هنرمند و مدرس صاحب‌نام رشته‌های نقاشی و طراحی گرافیک است. او دارای مدرک دکتری هنرهای تجسمی از دانشگاه رن و همچنین دکتری تاریخ هنر از دانشگاه سوربن فرانسه است. گودرزی، عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه تهران، عضو پیوسته فرهنگستان هنر و دارای آثار و تالیفات گوناگون در زمینه هنرهای تجسمی است. این هنرمند علاوه بر راهنمایی پایان‌نامه‌های متعدد دانشجویی در مقاطع تحصیلی گوناگون، به عنوان مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، دبیرکل نخستین جشنواره جهانی هنر مقاومت، عضو هیئت امنای انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، عضو شورای سیاست‌گذاری هنر «موسسه فرهنگی اکو»، داور و عضو شورای سیاست‌گذاری ادوار گوناگون جشنواره هنرهای تجسمی فجر و فعالیت داشته است. 

پیش از این نیز کاظم چلیپا به عنوان دبیر بخش طراحی و نقاشی فجر شانزدهم معرفی شده بود. 

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیرکلی امیر عبدالحسینی و با حضور چهره‌های شاخص هنرهای تجسمی، بهمن امسال در موزه هنرهای معاصر تهران، مراکز معتبر نمایشگاهی پایتخت و سایر استان‌ها برگزار می‌شود. 

علاقمندان جهت شرکت در جشنواره شانزدهم و کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد هنری می‌توانند تا روز شنبه ۲۵ آذر (حداکثر تا ساعت ۱۰ صبح) به سایت Fajrtajasomi. ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز