خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در گفت‌وگو با ایلنا:

نمادهای هنری به پیرامون تئاترشهر بازمی‌گردند/ احیای حریم تئاترشهر خواستِ هنرمندان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۴۵۷

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه تغییرات به‌وجود آمده در تئاترشهر درخواست هنرمندان بوده است، گفت: ما می‌خواهیم به طور همزمان دو کار را انجام دهیم: یکی اصلاح هندسی حریم تئاترشهر است و با انجام پروژه حائلی ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ضلع شمالی محوطه تئاتر شهر توسط شهرداری منطقه برای ساخت محلی برای اجرای نمایش‌های آیینی سنتی تخریب شد. بعد از انتشار عکس‌هایی از تخریب این حوض، مسئولان تلاش کردند ابهامات ایجادشده را پاسخ دهند. محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) با بیان اینکه «مجسمه‌ها و نمادهای فرهنگی پیرامون تئاترشهر با در نظر گرفتن ملاحظات به مکان‌های قبلی خود بازگردانده می‌شوند» به ایلنا گفت: تئاترشهر برای کشور و شهر تهران مثل قلب تپنده حوزه فرهنگ و هنر است. تئاترشهر نه تنها نماد فرهنگی هنری تهران؛ بلکه نمادی برای کل کشور است و مردم و هنرمندان تئاتر شهر را دوست دارند.

وی افزود: دلیل آغاز پروژه تئاترشهر و امور مربوط به حریم آن، درخواستی بوده که هنرمندان شهر از ما طلب کرده‌اند. 

وزیر ارشاد ادامه داد: در این رابطه، هنرمندان برجسته کشور به من مراجعه کرده‌اند یا با همکاران من صحبت‌هایی داشته‌اند یا در اینباره مصاحبه‌هایی انجام داده بودند. از طرفی آقای طاهری مدیر مجموعه تئاتر شهر مرتب پیگیر ماجرا بوده و دوستان دیگر  هم پیگیر بوده‌اند تا این اتفاق مثبت رخ دهد.

پروژه از سه دهه قبل مطرح شد

اسماعیلی اذعان داشت: دوستان می‌گفتند بیش از سی سال است که دنبال انجام امور تئاترشهر هستند و نتیجه نگرفته‌اند. این قضیه از سال شصت و هشت به بعد مطرح شده و حال سی و چهار سال از آن گذشته و این مطالبه وجود داشته است؛ لذا امیداوریم بتوانیم امور مربوطه را با همت دوستانمان در معاونت توسعه منابع آقای دکتر اسلامی کار را شروع کنیم.

وزیر ارشاد گفت: احتمالا در چند روز آینده مراسمی هم برگزار خواهد شد و این امر نهایتا تا یک هفته دیگر انجام می‌شود.

او تاکید کرد: من دوست داشتم این اتفاق همین هفته رخ دهد که تراکم برنامه‌ها این اجازه را نداد. روز یکشنبه هم در وزارت فرهنگ مهمان ویژه‌ای داریم که شهیدی عالی‌مقام است و تدفین خواهد شد. 

او افزود: درگیر این برنامه‌ها بودیم و انشالله شنبه آینده برنامه‌های خوبی در این رابطه خواهیم داشت. در زمستان سال ۱۴۰۲ این هدیه ما به هنرمندان خواهد بود و انشالله با بهار اهالی فرهنگ و هنر مواجه خواهیم شد. 

او گفت: بحث حریم روز شنبه هفته آینده شروع می‌شود. دوستان من طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن بازسازی کاملی انجام خواهد شد. به هرحال تئاترشهر باید با این بازسازی ارتقا هنری پیدا کند. این در حالی است که شهرداری هم در بخش خارج از حریم نیز برنامه‌هایی را به انجام خواهد رساند. تماشاخانه‌ای در محوطه تئاترشهر احداث خواهد شد که به نظرم اتفاق خوبی است.

اصلاح هندسی حریم تئاترشهر

اسماعیلی با اشاره به اینکه تئاترشهر در حال تبدیل شدن به مجموعه‌ای قوی و باشکوه‌تر است، بیان کرد: ما می‌خواهیم به طور همزمان دو کار را انجام دهیم. یکی اصلاح هندسی حریم تئاترشهر است و با انجام پروژه حائلی ایجاد خواهد شد. انشالله آقای اسلامی با همکاری آقایان سالاری، نظری، طاهری و دیگر دوستان به بازسازی داخل مجموعه هم می‌پردازند. 

بازگشت نمادهای فرهنگی به پیرامون تئاترشهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برداشتن نمادهای هنری از محوطه تئاتر شهر از جمله مرد نی‌لبک زن گفت: آقای طاهری در این‌باره با من صحبت کردند و بازگردانی نمادهایی که می‌گویید بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد. من چون هنوز صحبت دوستان را نشنیده‌ام نمی‌توانم خیلی قاطع در این‌باره صحبت کنم. انشالله صحبت‌ها را می‌شنویم و تصمیم گیری‌ها انجام می‌شود. 

وزیر فرهنگ صحبت‌های خود را اینگونه کامل کرد: دوستان بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و اگر ایراد فنی یا نگرانی از بابت نگهداری‌ها وجود نداشته باشد، من کاملا با انجام این کار موافق هستم.

او بیان کرد: انشالله بررسی‌های لازم انجام می‌شود و ظرف دو سه روز آینده دوستان مسئول و البته آقای خراسانی‌زاده مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی با هم صحبت‌هایی خواهند داشت. اگر دغدغه فنی و مسائل مربوط به نگهداری از آثار و نمادها وجود نداشته باشد، این کار امکان‌پذیر است.

اسماعیلی در پایان گفت: به هرحال با توجه به قدمت آثار از جمله مرد نی‌لبک زن نباید درباره نگهداری‌ها مسئله‌ای مطرح باشد، مگر اینکه دوستان ملاحظاتی را مد نظر قرار دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز