خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث‌فرهنگی:

حضور گردشگران خارجی ایران‌هراسی که توسط غرب ایجاد شده را کمرنگ می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۹۰۵

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: اگر گردشگران خارجی از آثار تاریخی نظیر مسجد جامع قاین بازدید کنند، ایران‌هراسی که توسط غرب ایجاد شده کمرنگ و نگرش مردم جهان به ایران تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سید عزت‌الله ضرغامی (وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) ظهر شنبه در حاشیه بازدید از مسجد جامع قاین با بیان اینکه خراسان جنوبی رکورددار ثبت آثار در فهرست میراث‌جهانی در کشور است، اظهار کرد: ثبت جهانی به این معناست که همه مردم در پاسداشت یک اثر سهیم می‌شوند و آن اثر یک تمدن جهانی است. 

ضرغامی با اشاره به بازدید از مسجد جامع قاین تأکید کرد: قاین هم به لحاظ گردشگری کشاورزی به واسطه محصولاتی چون زعفران و هم از نظر آثار تاریخی ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد. 

وی با بیان ویژگی سرداران بزرگی چون سردار شهید محمود کاوه گفت: این سرداران فرزند قاین هستند و قائنات در این زمینه شناسنامه کشور محسوب می‌شود. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به قدمت مسجد جامع قاین بیان کرد: در کنار مسجد آتشکده‌ای مربوط به دوره ساسانی وجود داشته است به این معنا که اگر مسجد ساختند به آتشکده نیز احترام گذاشته و با صلح و صفا زندگی می‌کردند. 

ضرغامی ادامه داد: در زمانی که غرب بویی از تمدن نداشته مردم ایران با ادیان مختلف با همدلی در کنار هم زندگی می‌کردند. وی گفت: اگر گردشگران خارجی از این آثار بازدید کنند، ایران‌هراسی که توسط غرب ایجاد شده کمرنگ و نگرش مردم جهان به ایران تغییر خواهد کرد. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: برای جاذبه‌های گردشگری قاین اعتبارات ملی در کنار اعتبارات استانی مد نظر قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز