خبرگزاری کار ایران

آغاز پخش مستندی درباره احمد شاملو در نمایش خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۵۰۸

پخش آنلاین مستند بلند «درآستانه بامداد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «مختار شکری پور»، درباره آثار و عملکرد «احمد شاملو» درحوزه‌های مختلف فرهنگی در فیلیمو آغاز شد.

به گزارش ایلنا،‌ مختار شکری‌پور در این مستندبلند، به شعر، سبک و بیان زبانی خاص، ترجمه‌های شاملو، پژوهش‌های وسیع او در زمینه فرهنگ عامه ازجمله کتاب کوچه، کارهای گوناگون وی در زمینه ادبیات و شاعران کلاسیک و همچنین دیدگاه‌های این شاعر مطرح معاصر درباره شاعران بزرگ و کلاسیک شعر فارسی پرداخته است.

این مستند دربردارنده گفتارهایی ازچهره‌های سرشناس ادبیات و هنر معاصر ایران شامل: محمود دولت‌آبادی، زنده‌یاد سیمین بهبهانی، شهرام ناظری، مسعود کیمیایی، جواد مجابی، زنده‌یاد علی‌اشرف درویشیان، زنده‌یاد ایران درّودی، محمدرضا اصلانی، محمد بهارلو، علی رفیعی، احمدپوری، محمد شمس‌لنگرودی، حافظ موسوی، علی دهباشی، موسی بیدج، محمد یعقوبی و آیدا شاملو است.

چندتن از بازیگران سینما و تئاتر نیز شامل: ستاره اسکندری، لاله اسکندری، آیدا کیخایی، علی سرابی و باران کوثری، برای ساخت جلوه‌هایی بصری و نمایشی نمایشنامه‌هایی که شاملو ترجمه کرده است، حضوری افتخاری در این مستند داشته‌اند. درضمن، علاوه بر بزرگان هنر و ادبیات ایران، گفتارهایی از چند شاعر مطرح جهانی در باره شاملو و شعرهایش شامل: کلارا خانس شاعراسپانیایی، لین کافین شاعرآمریکایی، خوان خلمن شاعرآرژانتینی نیز در باره شاملو در این فیلم آمده است. این گفتارها، برگرفته ازاثری ویدیویی با عنوان «ترانه آبی» است. علاوه براین شاعران، سخنانی از زنده‌یاد شیرکو بی‌کس، شاعر فقید معاصر کرد، نیز در باره شاملو و شعرهایش دراین مستند آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز