خبرگزاری کار ایران

به گزارش ایلنا؛

آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار شد/ مرآتی ابقاء شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۱۲۱

مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران عصر امروز سه‌شنبه نوزدهم دی ماه در تالار وحدت برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معاون هنری و مدیر کل دفتر موسیقی مسئولانی بودند که در این رویداد حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران عصر امروز سه‌شنبه دوازدهم دی ماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امیرحسین مدیر کل دفتر موسیقی محمد اللهی رودکی مسئولانی بودند که در این رویداد حضور داشتند.

این در حالی است که پس از برگزاری مرحله نخست جشنواره در تیرماه، مرحله دوم این رویداد طی روزهای گذشته با اجرای گروه‌ها در تالار رودکی تهران برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی کشور، نماهنگ به یاد شهدای کرمان به سمع و نظر حضار رسید. در ادامه گزارش تصویری از روند برگزاری جشنواره پخش شد. 

در ادامه عیسی بلوچ و داود بامری به توازختن دونلی و دهاک پرداختند. . 

سپس ویدیویی از صحبت‌های معاون هنری، مدیرکل دفتر موسیقی و مدیر ارشاد تهران همچنین دبیر جشنواره پخش شد. 

پس از اجرای یک قطعه از موسیقی آذربایجان و تقدیر از مدیران اداره ارشاد چهار محال بختیاری و کرمانشاه هاشمی قائم مقام وزیر ارشاد از زحمات محمد الهیاری مدیرکل قبلی دفتر موسیقی تشکر کرد و برای سمیعی مدیر جدید دفتر موسیقی آرزوی موفقیت نمود. 

اهدای نشان درجه یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پنج هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی ایران بخش دیگری از مراسم اختتامیه بود که در این بخش محمد قیوم امینی خلیلی خواننده موسیقی مقامی خراسان، فرامرز رستمی هنرمند فعال حوزه ترانه‌خوانی شمال خراسان، خداداد صحرا روش نوازنده قوشمه شمال خراسان، مجتبی خان قیطاقی نوازنده دوتار شمال خراسان و علی پویانیا خواننده آواز مقامی بویراحمدی نشان درجه یک هنری خود را از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هاشمی قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هادی آرزم هنرمند پیشکسوت موسیقی دریافت کردند. 

آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار شد/ مرآتی ابقاء شد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در ادامه برنامه دقایقی با حضار صحبت کرد. او ضمن ابراز خوشحالی از حضور در اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی گفت: این رویداد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر منطقه از ایران خود ایرانی فرهنگی است. که آن اع موسیقی‌ها را در خود دارد. 

وزیر ارشاد با تاکید بر اشاعه موسیقی نواحی گفت: جوانان باید این موسیقی‌ها را از نزدیک ببینند و نباید بگذاریم این سرمایه عظیم دچار تغییر ذائقه شود.

او از مدیران خواست هنرمندان پیشکسوت را پاس بدارند و در پایان از تاسیس قرارگاه شهید آوینی خبر داد و گفت: به این واسطه  از مجموعه‌های موسیقایی حمایت‌های بیشتری صورت می‌گیرد و  اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد. 

در  پایان مراسم حکم دبیر هفدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران خوانده شد  و محمدعلی مرآتی حکم دبیری این جشنواره را از  محمدمهدی اسماعیلی، محمود سالاری و امیرحسین سمیعی دریافت کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز