خبرگزاری کار ایران

نمایش آثار قرآنی «مشق مهر» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۷۲۰

شامل آثاری از حسین قربانی

مجموعه آثار قرآنی حسین قربانی تحت عنوان «مشق مهر» به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه «مشق مهر» مجموعه‌ای در بردارنده آثار خوشنویسی و کتابت از مجموعه قرآنی حسین قربانی است که روز جمعه ۱۳ بهمن ماه گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه که با نمایش حدود ۳۰ اثر با خط نستعلیق همراه است گزیده‌ای از سوره‌ها و آیات قرآن پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد که با تذهیب و هنر اسلامی در هم تنیده و اثری خاص را بوجود آورده. 

حسین قربانی متولد ۱۳۴۹ تهران است و دوران ابتدایی را در شهرک قدس سپری کرد و اولین جرقه ذوق خوشنویسی را معلم دوران ابتدایی مرحوم پرویز خاوری در او رقم زد. او در سال ۱۳۷۲ از تربیت معلم شهید مطهری تهران در رشته هنر فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۳۷۶ از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهرن در رشته عکاسی فارغ‌التحصیل شد و هم زمان از محضر اساتید خوشنویسی همچون هادی حاجی آقاجانی، شیرازی، جواد بختیاری، مرحوم هاشم زمانیان، اسرافیل شیرچی یاد گرفت و از سال ۱۳۹۸ تاکنون از محضر خیام بزرگوار بهره برده است. 

قربانی، مقام نخست خوشنویسی را در بین فرهنگیان شهر تهران داراست و رتبه قابل تقدیر کشوری جشنواره معلمان هنرمند را در کارنامه خود ثبت کرده و عضو فعال فرهنگی هنری مسجد امام رضا (ع) است. 

نمایشگاه «مشق مهر» در روز افتتاح از ساعت ۱۶ الی ۲۰ میزبان علاقمندان خواهد بود و تا ۲۷ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به آدرس اقدسیه، خیابان سید عزت‌الله انتظامی بعد از چهارراه منجیل، بن بست عباس‌زاده، پلاک ۳ زنگ ۲ نگارخانه تخصصی هنر ایرانی - اسلامی ترانه باران مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز