خبرگزاری کار ایران

جلسات نقد نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر فجر۴۲ برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۳۵۴

جلسات نقد و بررسی ویژه نمایش‌های خیابانی جشنواره چهل‌ و دوم تئاتر فجر به همت کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور، برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در سال‌ها و ادوار گذشته، جلسات نقد و بررسی آثار نمایشی اجراشده، بخشی جدانشدنی از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده و مورد استقبال هنرمندان و مخاطبان آثار نیز قرار گرفته است، اما هیچ‌گاه این نشست‌ها برای بخش تئاتر خیابانی به‌صورت تخصصی و مستقل، برگزار نشده است. 

در چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به همت کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور، جلسات نقد و بررسی با هدف بررسی تخصصی ۴۰ اثر نمایشی حاضر در این بخش برگزار می‌شود. 

شب گذشته، دوشنبه نهم بهمن، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی) و مهدی حامدسقایان (دبیر جشنواره تئاتر فجر ۴۲) به جمع هنرمندان تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر چهل‌ودوم پیوستند که در جلسه نقد و بررسی آثار خیابانی این رویداد در تالار مشاهیر تئاتر شهر حاضر بودند. 

این جلسات نقد با حضور شاهد پیوند (مجری کارشناس)، عبدالله بیگی (کارشناس منتقد) و شهرام نوشیر (دبیر بخش تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر و مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور) و با همراهی کارگردانان، اعضای گروه‌ها و مخاطبان برگزار می‌شود. 

همچنین در این نشست‌ها که از ساعت ۲۰ تا ۲۲ هر شب، پیرامون شیوه‌های اجرایی، ساختار آثار اجراشده و آسیب‌شناسی آیین‌نامه‌ها و انتخاب آثار مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرد و هنرمندان و هنردوستان حاضر در این جلسات با ارائه نظرات عمومی و پیشنهادات تخصصی خود در جهت بهبود و پیشرفت تئاتر خیابانی می‌کوشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز