خبرگزاری کار ایران

محمدمهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

گسترش فضای فیزیکی سالن‌ها جزو برنامه‌های مهم وزارت فرهنگ است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۹۳۷

وزیر ارشاد در حاشیه برگزاری جشنواره موسیقی فجر و تماشای کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران با خبرنگاران صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) دوشنبه شب بیست و سوم بهمن در تالار وحدت حضور یافت و در جمع خبرنگاران صحبت کرد.

او با حضور در تالار وحدت تهران  کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران با رهبری ارکستر همایون رحیمیان و خوانندگی محمد معتمدی را تماشا کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: شاهد برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر هستیم که در فشرده‌ترین زمان ممکن آماده و از امروز پیش روی مخاطبان قرار گرفته است

او گفت: امسال به ابتکار دوستان در دبیرخانه جشنواره برنامه ریزی طوری بوده  که کنسرت‌ها در  جنوب تهران هم پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

اسماعیلی بیان کرد:  گسترش فضای فیزیکی سالن‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری جزو برنامه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که می‌دانم هم در دفتر موسیقی و هم دیگر مجموعه‌های وزارت ارشاد در حال پیگیری است. این سیاست مهم ماست که شرایط خوبی را برای گسترش فعالیت‌ها در همه جای ایران ایجاد کنیم. 

اسماعیلی در  ادامه توضیحاتش گفت:  بی‌تردید برای اجرای برنامه‌های موسیقایی و حتی دیگر گونه‌های هنری با مشکلات زیادی رو به رو هستیم اما امیدوارم پس از ساخت پردیس جشنواره‌های فجر و اقدامات دیگری که در حوزه عمرانی خواهیم داشت بتوانیم در حوزه گسترش فضای عمرانی سالن‌ها اقدامات مؤثری را انجام دهیم. 

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از موسیقی ایرانی و موسیقی مقامی اظهار کرد: موسیقی مقامی مورد حمایت جدی وزارت ارشاد است. اما من از معاونت امور هنری هم خواهش می‌کنم تا در حوزه‌های حمایتی توجه بیشتری به هنرمندان و آثار این بخش کند. 

وزیر فرهنگ در پایان گفت: یکی از وظایف اصلی برگزاری جشنواره‌های موسیقی تحت نظر وزارت فرهنگ و اراشد اسلامی حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی مقامی است که باید بیشتر از قبل باشد. شرایطی که طی ماه‌های اخیر برنامه‌هایی خوبی هم انجام گرفته و امیدوارم استمرار هم پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز