خبرگزاری کار ایران

نمایش فصل دوم «نسل نو» در کوشک باغ هنر

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۸۳۴

فصل دوم نمایشگاه «نسل نو» به روایت محمد بخشی‌زاده با ۸۰ اثر از ۲۴ استاد و هنرمند جوان خوشنویس ۲۶ بهمن تا ۱ اسفند در کوشک باغ هنر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، نمایشگاه گروهی خوشنویسی با عنوان «نسل نو» روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ ازساعت ۱۵ تا ۱۹ در نگارخانه کوشک باغ هنر افتتاح می‌شود.

به گفته محمد بخشی‌زاده نمایشگاه گردان این رویداد، در این نمایشگاه که با همکاری کوشک باغ هنر و پایگاه هنری نقطه الف برگزار می‌شود ۸۰ اثر از ۲۴ استاد و هنرمند جوان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 

هدف از برگزاری نمایشگاه نسل نو معرفی جمعی از هنرمندان جوان و فعال در رشته خوشنویسی است که می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور جزء اساتید این رشته باشند. 

معیار انتخاب هنرمندان این نمایشگاه علاوه بر تایید اساتید صاحب نظر، جوان بودن و دید حرفه‌ای به هنر بوده است. 

در این نمایشگاه ۱۴ اثر در بخش اساتید و ۶۶ اثر از هنرمندان جوان در خطوط نستعلیق، شکسته نستعلق، ثلث، نسخ، کوفی معقلی، کرشمه، معلی و سفیر نمایش داده می‌شود. از نکات جالب این نمایشگاه اختلاف سنی ۱۰۰ ساله بزرگترین استاد و کوچکترین هنرمند است که این اختلاف سنی می‌تواند باعث مرور خوشنویسی ایران در یک قرن اخیر شود. 

در این نمایشگاه، آثاری از مرحوم علی اکبر کاوه، مرحوم سیدحسین میرخانی، مرحوم احمد نجفی زنجانی، مرحوم فتحعلی واشقانی فراهانی، مرحوم علی راهجیری، کیخسرو خروش، محمدعلی گرجستانی، یدالله کابلی خوانساری، جواد بختیاری، امیراحمد فلسفی، محمد حیدری، احمد شفیعی ها، مهرناز قربانپور و صفر نورزاد در بخش اساتید به نمایش درمی‌آید و در بخش هنرمندان جوان فهیمه آریادوست، نادر احمری، مولود ایزدخواه، اکرم باقری، حامد باقری زاده، هانیه رضوی، زهرا سعادت نژاد، مجتبی صادقی، نازنین کابلی و امید مراوندی اثر دارند. 

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا تاریخ ۱ اسفندماه همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به نشانی تهران، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، ورودی کتابخانه ملی، بلوار شهدای بانک مرکزی، جنب خانه شعر و ادبیات، کوشک باغ هنر مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز