خبرگزاری کار ایران

مروری بر ادوار مختلف مجلس در شبکه مستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۹۹۰

مستند «نشانی: بهارستان» به تهیه کنندگی میلاد محمدی و کارگردانی محمدجواد رجب بیگی مروری بر ۳۵ دوره مجلس و قانونگذاری در ایران از امشب (یکشنبه ۲۹ بهمن) ساعت ۱۷ از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، محمدی در اینباره گفت: این فیلم مروری بر ۳۵ دوره مجلس و قانونگذاری در ایران از انقلاب مشروطه تا اکنون است و در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای به چگونگی شکل گیری مجلس شورای ملی، رقابت های انتخاباتی و دسته‌بندی‌های حزبی، چگونگی شکل گیری ترکیب مجالس مختلف، خروجی و مصوبات آن و تاثیرش بر سیاست و اقتصاد و زندگی روزمزه‌ی مردم می پردازد.

وی افزود: این مستند سعی کرده به این نکته توجه کند، که خروجی هر دوره از مجلس چه نسبتی با انتخاباتی که موجب شکل‌گیری آن مجلس شده دارد و اینکه اهمیت مجلس در اداره‌ی کشور به چه اندازه است.

محمدی گفت: مدتها دغدغه ساخت مستندی درباره تاریخ ادوار مختلف مجلس را در سر داشتم، با نزدیک شدن به ایام انتخابات فرصت برای ساخت این مستند فراهم شد و کار با این محوریت که مجلس شورای ملی و واقعه مشروطه چطور شکل گرفت و بعدها ادوار مختلف مجلس چه اثر و خروجی ای داشتند، کلید زده شد. 

این کارگردان گفت: بخش عمده کار ما جستجو در اسناد و آرشیوها بود، دریایی از اطلاعات در اختیار بود که باید بین آنها انتخاب می کردیم، در این مستند ازعکس ها، اسناد و تصاویر آرشیوی و البته صداها استفاده شده، اما برای اینکه از حالت آرشیوی صرف خارج در بخش هایی هم دست به تولید زدیم و یک راوی مثل نخ تسبیح کار را پیش می برد.

«بهارستان:نشانی بهار» ساخته محمدجواد رجب بیگی شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 پخش می شود و تکرارش روز بعد ساعت 8 است؛ از دیگر عوامل آن می توان به پژوهشگر و نویسنده: مرتضی سیدی نژاد، تدوین: کاوه منصوری، مدیر تولید داود فروغی و موشن گرافیک: یحیی فروغی، و تصویربردار: محمد فروغی اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز